حمل بار از راه آهن ناحیه شمال امسال 80 درصد رشد داشت .

مدیر کل راه آهن ناحیه شمال در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران میزان حمل بار هشت ماه امسال این ناحیه را یک میلیون و 76 هزار تن اعلام کرد و بازاریابی ، اتصال به بندر امیر آباد ، احیاء کارخانجات تعمیرات واگن های باری در بندر ترکمن و اتصال به مراکز تولیدی و تجاری را از دلایل این توفیق بیان کرد .

گران پاشا به جابجایی یک میلیون و 70 هزار مسافر هم در این مدت از راه آهن شمال اشاره کرد و افزود : جابجایی ایمن ، سازگاری با محیط زیست ، کاهش مصرف انرژی ، کاهش سوانح و توسعه اقتصادی از مزیت های استفاده از حمل و نقل ریلی است .

وی کاهش بار ترافیکی را از دیگر مزیت های حمل و نقل ریلی دانست وتصریح کرد: این وسیله ارتباطی روزانه بیش از 200 دستگاه کامیون با حجم 4 هزار و 400 تن بار و 180 دستگاه اتوبوس با 6 هزار و 500 مسافر از حجم جاده کم می کند .

مدیر کل راه آهن ناحیه شمال با بیان اینکه خطوط ریلی به ترکمنستان از طریق مرز اینچه برون 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشت ، گفت : افزایش 2 برابری در حمل بار و برخورداری از جایگاه ترانزیتی با کشورهای آسیای میانه و خلیج فارس از مزیت های اقتصادی این نوع حمل و نقل است ./ع

 

برچسب ها: آهن ، شمال ، حمل بار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.