تنها کارخانه تولید کننده فیلتر حین تزریق، برای بیماران تالاسمی دیگر توان تولید این فیلتر را ندارد و همین امر زندگی این بیماران را به خطر انداخته است.

دکتر هادی پور مشاور انجمن تالاسمی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: دو نوع فیلتر برای تزریق خون بیماران تالاسمی وجود دارد در واقع یک فیلتر قبل از ذخیره سازی و یک فیلتر در حین تزریق است .

وی با اشاره به این که سلامت فیلتر قبل از تزریق تنها در انحصار سازمان انتقال خون است گفت: خون قبل از ذخیره سازی فیلتر می شود تا از وجود یک سری مواد عاری شود در یک دوره سازمان انتقال خون به خاطر کمبود بودجه ساخت این فیلتر ها را متوقف کرد ولی با تامین بودجه ساخت این فیلتر از سر گرفته شد.

وی عنوان کرد: تولید فیلتر حین تزریق در انحصار تولید یک کارخانه است که چند سال پیش یک کارخانه اعلام کرد که مي تواند فیلتر حین تزریق را با کیفیت بالاتر البته با قیمت بالاتری تولید کند که وزارت بهداشت این امر را قبول نکرد و حالا تنها تولید کننده این فیلتر دیگر توان تولید آن را ندارد.

هادی پور با بیان این که در حال حاضر از فیلتر های موجود در انبار استفاده می شود تصریح کرد: در برخی از استان ها تنها برای دو هفته فیلتر داریم.

وی خاطر نشان کرد: ما با وزارت بهداشت این مشکل را مطرح کردیم که امیدواریم حداقل تا پیدا کردن یک متولی تولید این فیلتر ها شرکت ها اجازه واردات آن را داشته باشند./ع2
برچسب ها: تالاسمی ، سلامت ، بیمار ، تزریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار