معاون استاندار خراسان رضوی از اعزام شش هزار زایر پیاده نیشابوری در قالب بزرگترین کاروان پیاده زایران امام هشتم (ع) به مشهد مقدس خبر داد.

 

 

سید جلال هاشمی در مصاحبه با  خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: شش هزار زایر پیاده این کاروان به شوق زیارت امام رضا (ع) با پای پیاده به سمت مشهد مقدس در حرکت هستند.

فرماندار و رئیس ستاد تسهیلات زایر شهرستان نیشابور خاطرنشان کرد:  زایران پیاده این کاروان از استان ها و شهرستان  های مختلف کشور از جمله تهران، کرج، آباده شیراز، اسفراین، کاشمر، تربت حیدریه، کاشان و مشهد به نیشابور آمده اند و با پیاده روی در مدت سه روز برای شرکت در مراسم عزاداری دهه آخر صفر، به حرم مطهر رضوی وارد خواهند شد.

هاشمی بیان داشت: در طول این ایام نیز کاروان های پیاده زیادی از شهرستان های جوین، جغتای، خوشاب، سبزوار، کاشمر، فیروزه و سایر روستاهای کشور نیز وارد نیشابور شده اند.

وی اظهارداشت: ستاد تسهیلات زایر با محوریت فرمانداری و بسیج دستگاههای اجرایی با برپایی سه ایستگاه کارخدمت رسانی به زایران پیاده امام رضا (ع) را عهده دار هستند.

او د گفت: برای اولین بار در نیشابور یکی از بزرگترین کمپ های اسکان بین راهی زایران پیاده کشور با عنوان ضامن آهو در بخش زبرخان این شهرستان با مشارکت فعال خیرین و ظرفیت پذیرش حدود سه هزار زایر در حال خدمات رسانی است.

دبیر ستاد تسهیلات زایر شهرستان نیشابور نیز در همین پیوند گفت: چهار ورزشگاه و پنج حسینیه در شهر نیشابور با ظرفیت اسکان پنج هزار نفر برای اسکان زایران در شرایط سرما و برودت هوا نیز در نظر گرفته شده است.

محمد اسماعیل اعتمادی بیان داشت: شهرستان نیشابور مسیر عبور کاروان امام رضا (ع) در سفر سال 200 هجری قمری ایشان از مدینه به مرو است و از همین رو بیشتر زایران تمایل دارند با ثبت نام در کاروان های پیاده، از این شهر عازم حرم مطهر رضوی شوند./ع

اسدی فر

برچسب ها: بزرگترین ، کاروان ، پیاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.