معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: به منظور تشویق سرمایه گذاران در بخش اکتشاف معادن ،در یک دوره 25 ساله نیم درصد سهم بهره برداری به سرمایه گذار اختصاص خواهد یافت.

وجیه الله جعفری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به ارزش افزوده بالای صنایع معدنی گفت: صنایع معدنی 5 تا 6 درصد تولید ناخالص ملی، 30 درصد سرمایه گذاری های صنعتی، 23 درصد ارزش بازار بورس و 32 درصد از صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص می دهد.
 وی ادامه داد: طی سال جاری بیشتر تولیدات معدنی از جمله سیمان، روی و ظروف شیشه ای  از 2 تا 9 درصد رشد داشته است.
جعفری تصریح کرد: بخش معدن ریسک سرمایه گذاری کمتری نسبت به سایر حوزه ها دارد و استراتژی بخش معدن و صنایع معدنی تدوین شده و تلاش می شود فضای اکتشاف برای بخش خصوصی و تعاونی ایجاد شود.
 معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: فضای سرمایه گذاری در بخش معدن برای بخش دولتی مطابق اصل 44 قانون اساسی تنها در شرایطی فراهم است که بخش خصوصی امکان حضور نداشته باشد.
 وی عنوان کرد: توسعه فعالیت های اکتشاف در خارج از کشور، افزایش کارایی و اثربخشی، افزایش سرعت شناسایی منابع معدنی و هدایت آنها به سمت تخصصی و علمی شدن در دستور کار این وزارتخانه است.
 معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حوزه اکتشاف به دلیل حاکمیتی بودن حضور دولت قوی تر است گفت: به منظور تشویق سرمایه گذاران در بخش اکتشاف در یک دوره 25 ساله نیم درصد سهم بهره برداری به سرمایه گذار اختصاص خواهد یافت.

برچسب ها: معدن ، سرمایه ، اکتشاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار