پزشک بخش ارتوپدی پژوهشگاه رویان گفت:سلول های بنیادی امنیت لازم را برای درمان بیماری های ارتوپدی لاعلاج مانند جوش نخوردگی داراست.

دکتر نرگس لبیب زاده با بیان اینکه سلولهای بنیادی را از مغز استخوان بیمار گرفته و در آزمایشگاه کشت و جداسازی کرده و در محل مورد نیاز از طریق جراحی یا تزریق وارد میکنیم به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران بیان داشت:در درمان بیماریهای روماتولوژی ارتوپدی در مراحل اولیه هستیم اما در بیماری مثل آرتروز زانو که فاز یک و دو آن تحقیقاتش انجام شده به این نتیجه رسیدیم که سلول درمانی در درمان آرتروز زانو مفید است.

 وی افزود:هم اکنون در این پژوهشگاه طرح های دیگری هم برای کاربرد سلول های بنیادی و سلول درمانی در جوش نخوردگی، کندگی غضروف زانو ، سیاه شدگی سر استخوان ران و رماتیسم برای بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید، در دست بررسی داریم و مرحله نخست بیشتر آنها اجرا شده است .

 به گفته دکتر لبیب زاده تأثیر سلول درمانی در آرتروز زانو به این معنی نیست که روش یادشده به تنهایی درمان قطعی آرتروز است و میزان موفقیت و تأثیر این روش به ویژگی های فرد ، ویژگی سلول و ویژگی بدن فرد بستگی دارد و باید به موازات سایر روش های درمانی استفاده شود ./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار