سازمان جهانی گردشگری با اشاره به صرف ۱۲۶ میلیارد دلار هزینه برای گردشگری توسط مسلمانان در سال ۲۰۱۱ اعلام کرد ایران از نظر اعزام گردشگر به خارج رتبه دوم جهان اسلام را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران به نقل از دینار استاندارد، سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد مسلمانان در سال ۲۰۱۱ بیش از ۱۲۶ میلیارد دلار در زمینه گردشگری و مسافرت به کشورهای دیگر هزینه کردند و از این نظر در مقایسه با مردم کشورهای دیگر در رتبه نخست جهان قرار گرفته اند.

پس از مسلمانان، آلمانی ها با صرف ۱۱۱.۸ میلیارد دلار هزینه برای گردشگری در خارج رتبه دوم را به خود اختصاص داده اند و آمریکایی ها با ۹۴ میلیارد دلار، چینی ها با ۶۵ میلیارد دلار و انگلیسی ها با ۶۰ میلیارد دلار به ترتیب در رتبه های بعدی قرار دارند.

بر اساس این گزارش کل هزینه های گردشگری در جهان طی سال ۲۰۱۱ به ۱۰۳۴ میلیارد دلار رسید که ۱۲.۳ درصد از این رقم مربوط به مسلمانان بوده است.

این گزارش در ادامه پس از مردم عربستان، ایرانی ها را دومین مسلمانان پرمسافرت در جهان(بر اساس هزینه های صرف شده) معرفی کرد. مردم عربستان از نظر میزان صرف هزینه برای گردشگری در خارج رتبه نخست را در میان کشورهای اسلامی به خود اختصاص داده اند و ایرانی ها در رتبه دوم قرار گرفته اند. امارات، اندونزی، کویت، ترکیه،نیجریه، مالزی، قطر و مصر نیز در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.

آلمان پرطرفدارترین مقصد گردشگران مسلمان معرفی شده است. روسیه، فرانسه، انگلیس، سنگاپور، آمریکا، بلژیک، هند، کانادا و ایتالیا نیز در رتبه های بعدی قرار گرفته اند.
برچسب ها: گردشگری ، المان ، جهان ، مقام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار