پیش داوری در مورد هیئت انتخاب و آثار جشنواره از معضلات سینمای ایران است.

علی رویین تن کارگردان، در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در خصوص جشنواره سی و یکم بین المللی فیلم فجر و فیلم های انتخابی گفت: زمانی که هیئت انتخاب یک جشنواره از اهالی سینما کمتر بهره می گیرد تعداد مسئولان آن بیشتر از هنرمندان است نتیجه هر چقدر عادلانه باشد باز هم در آن نتیجه شبهه به وجود می آید.
وی افزود: از مشکلات بزرگ سینمای ایران که به مانند یک معضل بزرگ است پیش داوری افراد نسبت به فیلمهاست چرا که قبل از ساخت یک  اثر آن را نقد می کنیم در حالی که اسم ها، فیلم نمی سازند بلکه فیلم سازان اسم می سازند.
وی تصریح کرد: همان چیزی را در جشنواره برداشت خواهیم کرد که آن را کاشته اند و درواقع شاید افق همان ریل گذاری در همین جشنواره خواهد بود.
رویین تن در خصوص حذف بخش کودک از جشنواره فجر اظهار داشت: تمامی این مشکلات بدلیل وجود نبود نقشه راه مشخص است و هر سال به فراخور آدم ها و سلایق شخصی شان همه چیز دستخوش تغییر می شود اگر برنامه ای میان مدت و کوتاه مدت برای آینده وجود داشت این مسائل اتفاق نمی افتاد.
وی ادامه داد: کودکان آینده این مملکت را می سازند و به نظر من حذف این بخش از جشنواره درست نیست.
رویین تن اظهار داشت: پس از حضور در ابن بابویه به مناسبت سالگرد تختی، جای اهالی سینما در این مراسم خالی بود و با خود فکر کردم که هنر ایران به فتوت مدیران و هنرمندان نیاز دارد.
وی در این باره تصریح کرد: سینما خارج از فتوت در حال پیش روی است و زمانی که در یک باند و دسته قرار میگیریم و برایمان حرف حق مهم نیست و تنها حرفی که گروه حاضر در آن تائید می کنیم تمامی این مسائل به ضرر سینمای ایران است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر یک جشنواره فرهنگی هنری انقلاب است و حذف کردن افراد از این بخش گزینش کردن اصلا شرافتمندانه نیست./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.