فارس/

محیط زیست فارس و دانشگاه شیراز تفاهمنامه همکاری امضا کردند

: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس و رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز در هفته هوای پاک، تفاهمنامه همکاری امضا کردند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس مدیرکل محیط زیست فارس درآیین امضای این تفاهمنامه گفت: دانشگاه شیراز ازجمله مراکزقوی علمی و تحقیقاتی است که باید ازظرفیتهای علمی آن برای پایش مستمرآلودگی های هوای شیراز، بهترو بیشتراستفاده کنیم.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی بیان داشت: با امضای این تفاهمنامه، روشهای ضابطه مند وهدایت شده برای نظارت کافی ومستمر بر آلودگیها انجام می گیرد و از توان علمی متخصصان و کارشناسان دانشگاه دراین زمینه استفاده می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: پایش مستمر و نظارت بر وضعیت آلودگی هوای شیراز موجب شده تا آلودگیهای ناشی از مصرف سوخت و تولید دی اکسید کربن به شدت کاهش یابد و هوای این شهر در وضعیت نسبتا مناسبی قرار گیردبه گونه ای که هوای کلانشهر شیرازدرسال 88 حدود 113 روز پایداری آلودگی داشت درحالیکه این میزان درسال 90 به 36 روز و در سال جاری به شش روزکاهش یافته است.

وی افزود: آلودگیهای هوای شیراز بیشترناشی ازریزگردهاست که اغلب این ریزگردها کانون خارجی دارند و ازخارج از کشور و خارج از استان فارس به شیراز نفوذ می کند و در اوایل اردیبهشت امسال شش روز این آلودگی بروز کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.