سالیانه 2،4میلیون تن دی اکسیدکربن درترافیک شهری اصفهان تولیدمی شود و قسمت عمده ای ازاین آلودگی مربوط به خودروهای فرسوده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان این مطلب گفت:اصفهان در زمره شهرهای آلوده قرارداردو درحال حاضرشاخص آلودگی هوابه 160 میکروگرم برمترمکعب رسیده است.

نورالله صلواتی با اشاره به اینکه سالانه 2.4 میلیون تن دی اکسید کربن در ترافیک شهری اصفهان تولید می شود، افزود: قسمت عمده ای از این آلودگی مربوط به خودروهای فرسوده ای است که در شهر تردد می کنند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر ممانعت جدی از تردد خودروهای آلوده کننده محیط زیست اعم از دولتی، شهری، نظامی و خصوصی مانند اتوبوس، کامیون و سواری در محدوده شهر افزود: نوسازی سازمان حمل ونقل عمومی نیز باید با جدیت دنبال شود.

صلواتی با ابراز تاسف از اینکه هنوز در شهر تاکسی های فرسوده تردد می کند، عنوان کرد: کمک های دولت برای نوسازی اتوبوس و تاکسی ها نرسیده و مدیریت شهری به صورت جدی باید در این زمینه اقدام کند تا بخشی از این بحران برطرف شود.

وی افزود: در خصوص توسعه حمل ونقل پاک گام هایی برداشته شده، اما متاسفانه اقدام جدی و عملی در توسعه حمل و نقل پاک و دوچرخه در شهر انجام نشده است.


انتهای پیام/گ
 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.