"مكس بات" در مقاله جديد خود در نشريه "كامنتري مگزين" به احتمال اعمال فشار بيشتر از سوي رژيم صهيونيستي بر "چاك هيگل" نامزد جديد وزارت دفاع آمريكا اشاره كرده است و اينكه ممكن است رژيم صهيونيستي با مشاهده انزواي منطقه اي و جهاني خود دست به اقدامي جنون آميز در قبال ايران بزند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از كامنتري مگزين، نويسنده در آغاز مقاله خود به جنجال ايجاد شده بر سر نامزدي "چاگ هيگل" براي تصدي مقام وزارت دفاع آمريكا اشاره مي كند و نقل قولي از وي در مورد موضع گيري اش پيرامون ايران و رژيم صهيونيستي را بيان مي كند. هگل در سال 2006 گفته بود "من اعلام مي كنم كه استفاده از گزينه نظامي عليه ايران، اقدامي مسئولانه و عملي نيست. من معتقدم كه راه حل سياسي پاسخگوي اين مسئله خواهد بود و نه راه حل نظامي." نويسنده اشاره مي كند كه هگل سال گذشته نيز در اظهاراتي مشابه گفته بود "در صورتي كه چنين حمله اي انجام شود كشته هاي بسياري را بر جاي خواهد گذاشت. در صورت آغاز چنين حمله اي كنترل آن امكان پذير نخواهد بود و دامنه جنگ گسترش خواهد يافت."  
تحليلگر اين مقاله اشاره مي كند كه در صورت انتخاب "چاك هيگل" بعنوان وزير دفاع جديد آمريكا دولت آمريكا به منطقه اين پيام را خواهد داد كه خواهان مقابله نظامي با ايران نخواهد بود با اين حال اشاره مي كند كه در آن زمان احتمال اقدامي جنون آميز و حمله اي "يك جانبه" از سوي رژيم صهيونيستي عليه ايران وجود خواهد داشت. 

نويسنده مقاله اشاره مي كند كه خبرگزاري "العربيه" نيز اخيرا اظهار داشت كه "هيگل در صدد است تا جلوي اقدام نظامي رژيم صهيونيستي عليه ايران را بگيرد." اما اظهار مي دارد كه در صورت حمله احتمالي يك جانبه صهيونيست ها عليه تاسيسات هسته اي ايران وضعيت تفاوت خواهد كرد. 

با اين حال نويسنده مقاله به وجود اختلاف نظر در ميان سياستمداران رژيم صهيونيستي در مورد حمله به ايران اشاره مي كند و مي گويد "نتانياهو و ايهود باراك ايران را تهديد اصلي رژيم صهيونيستي مي دانند و خواهان حمله عليه آن كشور هستند. با اين حال اختلاف نظرهايي در ميان مقامات سياسي، امنيتي و نظامي آن رژيم در اين مورد وجود دارد به همين خاطر رژيم صهيونيستي در اين مورد متوجه شده كه بايستي با آمريكا همراهي كند." 

نويسنده در پايان مقاله باز هم اشاره مي كند كه هيگل تاكنون موضع خود در مورد ايران را بصورت شفاف بيان كرده و اظهار داشته كه "بمباران ايران حتي خطرناك تر از احتمال دستيابي آن كشور به سلاح هسته اي خواهد بود."

نويسنده اشاره مي كند كه در صورت حمله رژيم صهيونيستي عليه ايران "جمهوري اسلامي ايران نه تنها آن رژيم را هدف قرار مي دهد بلكه پايگاههاي نظامي آمريكا در منطقه را نيز هدف حملات خود قرار خواهد داد."  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار