فرماندار کامیاران گفت: هم اکنون تعداد 55 معدن در کامیاران وجود دارد که از این تعداد 30 واحد آن فعال است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سنندج، فرماندار کامیاران گفت: هم اکنون تعداد 55 معدن در کامیاران وجود دارد که از این تعداد 30 واحد آن فعال است.
علی عسکر روحانی در نشست رسیدگی به مشکلات بخش صنایع و معادن شهرستان کامیاران، گفت: تا کنون در بخش صنایع نیز 48 پروانه بهره برداری صادر شده است.
وی با اشاره به امکانات موجود در شهرستان، حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را ضروری دانست.
وی ابراز امیدواری کرد: با همراهی بهره برداران صنایع و معادن بویژه دانه بندی های شن و ماسه و رعایت استاندارد های ایمنی، عارضه های این بخش کاهش یابد.
روحانی با اشاره به اینکه هیچگونه محدودیتی در صنایع تبدیلی در زمینه واگذاری زمین وجود ندارد تصریح کرد: در صورت مراجعه سرمایه گذاران، همکاری کامل با وی به عمل خواهد آمد.
فرماندار کامیاران یادآور شد: با توجه شاخص های تعیین شده، شرایط برای واگذاری معادن به اهالی محدوده مهیاست
روحانی افزود: آنها می توانند با رعایت شرایط در مزایده شرکت نمایند و از سایر مزایای ناشی از بهره برداری از قبیل اشتغال بهره مند شوند.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کردستان نیز با توجه به قانون جدید معادن، شرایط و ضوابط لازم مانند دانش، تجربه، سرمایه و بستر مناسب کار را برای سرمایه گذاران ضروری دانست.
سیروس شاه غیبی با اشاره به عارضه های زیست محیطی معادن و ماده 25 قانون معادن اظهار کرد: سالانه 12 درصد حقوق دولتی بخش معادن به منظور بهسازی محل معادن به حساب منابع طبیعی واریز می شود.
به گفته وی این قانون از ابتدای مهر امسال اجرا شده و تاکنون حدود 40 میلیارد ریال واریزی داشته ایم.
او با بیان اینکه معادن شن و ماسه در استان واگذار نمی شود اخذ مجوز را مشروط به بهره برداری و فراوری در همان محل دانست.
شاه غیبی در خصوص مشکلات مربوط به برنج و گندم استان گفت: با توجه به تمهیدات انجام شده، ذخایر خیلی خوبی در این خصوص وجود دارد و در این زمینه نگرانی وجود ندارد.
در پایان این نشست از تعدادی از کارگاه های تولیدی و معادن سطح شهرستان کامیاران بازدید به عمل آمد و نیازها و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت./س
برچسب ها: معدن ، فعال ، کامیاران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.