معاون وزیر نفت گفت: در صورت تولید خودرو مطابق با استاندارد یورو 4 و5 شرکت پالایش و پخش فرآورده های آمادگی کامل را دارد به همان میزان تولید خودرو سوخت به جایگاه ها تزرق کند.

علیرضا ضیغمی معاون وزیر نفت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،با تاکید براینکه شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی استارت اولیه را در تولید بنزین یورو زده است، افزود: این شرکت هیچ وقت سازمان های دیگر را محکوم نمی کند و آماده پذیرش هرگونه پیشنهاد است.

ضیغمی تصریح کرد: در صورت تولید خودرو مطابق با استاندارد یورو 4 و5 این شرکت آمادگی کامل را دارد به همان میزان تولید خودرو سوخت به جایگاه ها تزرق کند.

معاون وزیر نفت اظهار داشت: شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی آمادگی کامل برای توزیع بنزین با استاندارد یورو4 در کل کشور و جایگاه های عرضه فرآورده های نفتی را دارد و اگر میزان تولید این نوع بنزین در کشور راه اندازه‌ای شود ، برای آنها مخازن جدا در نظر گرفته مي شود.
 
وی خاطر نشان کرد: براساس سیاست هدفمندسازی یارانه باید پیشنهادات ضمانت اجرایی داشته و قیمت ها باهم اختلاف زیادی نداشته باشند به طوريکه هم اکنون در شرکت ملی پالایش و پخش سازوکارها فراهم شده  و میزان عرضه و توزیع در این شرکت شروع شده  که اگر همسو و هماهنگ حرکت کنیم در عرضه بنزین و نفت و گاز با مشکل مواجه نخواهیم بود.

مدیرعامل شرکت پالایش وپخش فرآورده های نفتی اضافه کرد: از 60 میلیون تولید بنزین یورو4 حدود 12 میلیون  مصرف می شود  و در حال حاضر حدود3تا5 میلیون بنزین یورو4 از پالایشگاه آبادان و از  پالایشگاه تندگویان و امام خمینی در مجموع 16 میلیون بنزین یورو 4 تولید می شود.

ضیغمی در خصوص خبر همکاری مسئولان شرکت نفت در قاچاق سوخت گفت: من این خبر را تکذیب می کنم  اگر سندی دارند به شرکت پالایش ارائه دهند و ما هم این موضوع را پیگیری می کنیم خوشبختانه در مجموعه شرکت پالایش تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی تاکید کرد: شاید از 3هزار واحد فراورده های نفتی خارج از شرکت پالایش و پخش که به عنوان هیدروکربوری صادر نمی کنند به آنها می گویندپالایشگاه؛ این موضوع ربطی به شرکت پالایش ندارد شرکت پالایش و پخش نظارت های مستمر از 9 پالایشگاه از جمله اصفهان، آبادان، بندرعباس، تبریز، لاوان و تهران انجام می دهد و تاکنون به این مورد برخورد نکرده چون فراورده های نفتی از طریق مدار بسته وارد خطوط و مخازن می شود.

معاون وزیر نفت، با بیان اینکه بیشتر قاچاق بعد از عرضه سوخت انجام می شود، افزود: برای حل ریشه ای این موضوع باید قیمت ها  اصلاح و همچنین باید نظارت و کنترل بیشتری از طریق تمام ارگانه ها و سازمانها در جایگاهها و استانهای مرزها و بنادر صورت گیرد./س
برچسب ها: نفت ، بنزین ، جایگاه ، تولید ، مخازن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار