سخنگوی كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی دلایل اصلی كمبود برنج در كشور را كاهش تولید داخلی ، مشكلات ارزی و زمانبر بودن واردات عنوان كرد.

 به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛' عباس پاپی زاده پالنگان ' افزود: متاسفانه به دلیل ارائه آمار نادرست ، میزان تولید انواع محصولات كشاورزی و نیاز كشور مشخص نیست.

وی گفت: در صورت تهیه و ارائه آمار دقیق و درست از میزان تولیدات كشاورزی و نیاز كشور ، فاصله میان تولید و نیاز كشور مشخص و كمبود محصولات كشاورزی در كشور از طریق واردات حل می شد.

سخنگوی كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی ، زمانبر بودن واردات را یكی دیگر از دلایل كمبود برنج در كشور دانست و افزود: ثبت سفارش برای واردات كالاهای مورد نیاز چند ماه طول می كشد.

وی گفت:ثبت سفارش برای وارد كردن یك كالا باید پیش از بروز كمبود و بر اساس آمارو پیش بینی لازم ، چند ماه زودتر انجام شود تا از افزایش قیمت جلوگیری و نیاز كشور به موقع تامین شود.

وی گفت: كمیسیون كشاورزی مجلس شورای اسلامی تمام تلاش خود را برای رفع كمبود برنج در كشور بكار می گیرد و تاكنون نشست های متعددی با مسوولان برگزار كرده است.

كمبود برنج به ویژه برنج وارداتی در شهرهای شمال خوزستان موجب شده تا مردم برای تامین یك كیسه 10 كیلویی برنج در مقابل اندك واحدهای عرضه كننده برنج تجمع كرده و از قبل اقدام به ثبت نام كنند.

كمبود برنج وارداتی همچنین موجب افزایش قیمت برنج داخلی و محلی شده است./س
برچسب ها: کاهش ، مشکل ، برنج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.