معاون قضائي رئيس كل و سرپرست معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم با اشاره به اينكه از كل جرائم رايانه اي و اينترنتي 47 درصد مربوط به سرقت از حسابهاي بانكي اشخاص از طريق اينترنت است، گفت نرخ جرائم رايانه اي به شدت در حال افزايش است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، مسعودي فر در اولين جلسه كارگروه پيشگيري از جرائم رايانه اي و اينترنتي شوراي پيشگيري از وقوع جرم گفت: علي رغم توسعه نيافتن برخي جرائم اين حوزه در تبريز، كلاهبرداران با ارسال ايميل و پيامك به اشخاص مختلف، آنها را به انحاي مختلف به پاي دستگاهاي خودپرداز (ATM) بانك ها مي كشانند و اقدام به كلاهبرداري مي نمايند.

وی با اشاره به انواع كلاهبرداري اينترنتي مانند فيشينگ، ارسال ايميل يا نفوذ به ايميل باكس افراد و ارائه شماره حساب هاي جعلي در معاملات و استفاده از اسكيمرها در دستگاه هاي خودپرداز بانك ها براي سوءاستفاده از كارت هاي عابر بانك، گفت: با وجود افزايش اين نوع كلاهبرداري ها، سيستم هاي ايمني و حفاظتي بانكها بسيار ضعيف عمل مي كنند.

اولين جلسه كارگروه پيشگيري از جرائم رايانه اي و اينترنتي در راستاي تصميمات شوراي پيشگيري از وقوع جرم استان در تشكيل سه كارگروه تخصصي پيشگيري هاي فرهنگي – اجتماعي، پيشگيري از جرائم رايانه اي و اينترنتي و كارگروه پيشگيري از جرائم مربوط به مسائل شهري براي ايجاد هماهنگي بين دستگاه ها در جهت پيشگيري از وقوع جرم در سطح استان برگزار شد.

در اين جلسه كه به رياست دكتر مسعودي فر معاون قضائي رئيس كل و سرپرست معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم استان و با حضور معاون دادستان عمومي و انقلاب تبريز،نمايندگان اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، شركت مخابرات استان، پليس فتا و كارشناسان معاونت اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري استان تشكيل شد، هر كدام از شركت كنندگان نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل مرتبط با جرائم رايانه اي و اينترنتي ارائه کردند.

در پايان جلسه مقرر شد جلسات اين كارگروه در سه محور افزايش آگاه سازي عمومي و اختصاصي مردم، تقويت ساختارهاي كنترلي و نظارتي در سازمان ها و نظارت بر مراكز ارائه دهنده خدمات اينترنتي به طور منظم با حضور دستگاه هاي مرتبط در سلسله جلسات آتي كارگروه، مورد بحث و بررسي قرارگيرد. /س

برچسب ها: جرائم ، رایانه ، مربوط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.