رئيس سازمان نظام کارداني استان تهران گفت: 70 هزار بافت فرسوده در کشور وجود دارد که 14 هزار آن مربوط به استان تهران است و هيچ تعريف علمي براي بافت هاي فرسوده کشور وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، مهدي موذن یازدهمین مجمع عمومی کاردانان فنی ساختمان استان تهران با اشاره به اينکه بافت هاي فرسوده پاشنه آشيل صنعت ساختمان هستند گفت: 70 هزار بافت فرسوده در کشور وجود دارد که 14 هزار آن مربوط به استان تهران است و هيچ تعريف علمي براي بافت هاي فرسوده کشور وجود ندارد.

وي با اشاره به اينکه مقاوم سازي بافت هاي فرسوده ساختمان نياز به 3 عنصر دارد، افزود: استفاده از مصالح استاندارد، رعايت مقررات ملي و ضوابط فني ساختمان از جمله مواردي است که بايد در صنعت ساختمان رعايت شود.

رئيس سازمان نظام کارداني استان تهران گفت: از 2 ميليون و 500 نفر سازنده ساختمان کمتر از 500 نفر موفق به دريافت کارت مهارت فني ساختمان شده اند.

رئيس سازمان نظام کارداني استان تهران در ادامه تصريح کرد: رعايت نکردن اخلاق حرفه اي سازندگان ساختمان و عدم رعايت مقررات ملي ساختمان ار جمله مواردي است که زمينه تخريب ساختمان را فراهم مي کند.

موذن با اشاره به اينکه کمتر ساخت و سازي در کشور الزامات قانوني مقاوم سازي ساختمان را رعايت کرده است، گفت: بسياري از سازندگان تنها به ظاهر ساختمان توجه دارند ولي هيچ ساختماني به دليل عدم رعايت مقررات ملي و ايمني ساختمان تخريب نشده که اين امر نشان دهنده کمبود نظارت بر ساخت و ساز است.

وي در ادامه يادآور شد: جدي نگرفتن الزامات مقررات ملي ساختمان مشکلات بسياري را در اين حوزه فراهم کرده است.

رئيس سازمان نظام کارداني استان تهران در ادامه توضيح داد: بسياري از معماران تجربي و کاردان هاي فني پس از اتمام تحصيل در اين رشته اخلاق حرفه اي خود را فراموش کرده اند.

موذن با بيان اينکه نيروي انساني داراي صلاحيت به 2 سازمان نظام کارداني و نظام مهندسي سپرده شده است افزود: وزارت راه و شهرسازي پروانه اشتغال را به مهندسان و کاردانان به سازمان نظام مهندسي کشور و نظام کارداني سپرده است.

وي در ادامه اظهار داشت: در سال 1370 پس از 6 سال تأخير سازمان نظام کارداني آغاز به کار کرد، اين در حالي است که نظام مهندسي بدون هيچ تاخيري فعاليت خود را شروع کرد.

 رئيس سازمان نظام کارداني استان تهران با بيان اينکه عدم رعايت مقررات ملي ساختمان در ميان ساخت وسازهاي کشور زياد شده است گفت: بدون رعايت مقررات ملي ساختمان بهره برداري از آن امکان پذير نيست./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار