متخصصان زنان و زایمان اولین گروه پزشکی هستند که با ناهنجاری های دوران جنینی برخورد کرده و نیازمند برخورداری از آخرین پروتکل های تشخیصی و درمانی هستند.

دکتر صلاح الدین دلشاد، دبیر علمی کنگره نحوه تشخیص و برخورد با ناهنجاری های مادرزادی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  ناهنجاری های مادر زادی که ناشی از نقص تکاملی در دوران جنینی است، بسیاری از بیماری های نوزادان را به خود اختصاص می دهد .

وی گفت: به همین دلیل تشخیص زودرس این ناهنجاری ها هم در جهت کمک به درمان به موقوع نوزاد و هم در پیشگیری از عوارض آن و کاهش مرگ و میر نقش مهمی ایفا می کند.

دلشاد تصریح کرد: امروز با استفاده از آمنیوسنتز و تست های غربالگری و نمونه گیری از بند ناف جنین و همچنین MRI و فتوسکوپی می توان بسیاری از ناهنجاری ها را قبل از تولد تشخیص داد.

دبیر علمی این کنگره بیان کرد: افزایش میزان آگاهی پزشکان در خصوص نحوه تشخیص و اقدام سریع برای بیماران دچار ناهنجاری های مادرزادی علاوه بر تاثیر گذاری در کاهش معلویت ها و مرگ و میر در کاهش هزینه های تحمیلی به خانواده های بیماران نیز نقش ایفا می کند.

این فوق تخصص جراحی اطفال افزود: متخصصان زنان و زایمان اولین گروه پزشکی هستند که با ناهنجاری های دوران جنینی برخورد کرده و نیازمند برخورداری از آخرین پروتکل های تشخصیص و درمانی هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار