با توجه به رشد چشم گیر علم ژنتیک دیگر نباید نگران ابتلا به بیماری هایی همچون تالاسمی بود.

دکتر ایرجیان، دبیر علمی پنجمین کنگره بین المللی آزمایشگاه و بالین در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  علم ژنتیک در سال های اخیر رشد صعودی داشته است به گونه ای که بسیاری از بیماری های خونی که منجر به مرگ عده زیادی در جهان می شوند در حال حاضر با تکیه بر علم ژنتیک به سادگی قابل پیشگیری هستند.

وی تصریح کرد: بیماری هایی همچون اختلالات خونی، سرطان خون، ناهنجاری های مادرزادی، بیماری های مغز استخوان بیماری های ایمونولوژیک و بسیاری از بیماری های دیگر به سادگی در حال حاضر قابل تشخیص اند و با استفاده از آزمایش ژنتیک می توان حتی از ابتلا به این بیماری ها و رشد آن ها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه آزمایش ژنتیک  قبل از ازدواج اهمیت ویژه ای دارد خاطر نشان کرد: زوج های جوان قبل از ازدواج نسبت به بیماری های ژنتیکی و ارثی مشاوره ژنتیکی می شوند و نسبت به ابتلای جنین به بسیاری از این بیماری ها مطلع می شوند.

وی افزود: علم ژنتیک دریای بی انتهایی است که روز به روز پیشرفت می کند و در حال حاضر کمتر والدینی هستند که به علت ابتلا به تالاسمی مینور فرزندی مبتلا به تالاسمی ماژور شوند چرا که با استفاده از آزمایش ژنتیک تا حدود 100 درصد می توان از ابتلا به تالاسمی ماژور پیشگیری کرد./ح



برچسب ها: ژنتیک ، تالاسمی ، آزمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار