رئيس‌جمهور با اشاره به تکاپوهاي انجام‌شده براي تحميل نابساماني به سوريه اظهار اميدواري کرد كه هر چه زودتر توطئه‌ها و خباثت‌ها عليه ملت بزرگ سوريه پايان يابد و آرامش و امنيت کامل در اين کشور برقرار شده و اين ملت، کشور خود را ساخته و عزت خويش را تثبيت کند.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، محمود احمدي‌نژاد در ديدار "وائل الحلقي" نخست وزير سوريه با تاکيد بر اينکه بي‌ترديد ملت سوريه شرايط سخت کنوني را با سلامت و پيروزي پشت سر خواهد گذاشت، گفت: هيچ راه درستي جز توقف درگيري، تفاهم ملي و برگزاري انتخابات در سوريه وجود ندارد و دعا مي‌کنيم شرايط نابساماني که عده‌اي قصد دارند بر سوريه تحميل کنند، با روحيه اميد، نشاط و همدلي ملت سوريه هر چه زودتر به پايان برسد.

رئيس جمهور بر گسترش روابط تهران – دمشق در عرصه‌هاي مختلف نيز تأکيد کرد و گفت: همکاري‌هاي دو کشور در عرصه‌هاي مختلف ، به نفع دو ملت و ملت‌هاي منطقه است وايران و سوريه از ظرفيت‌هاي اقتصادي شان مي‌توانند به نفع ملت‌هاي خود استفاده کنند.

احمدي‌نژاد همچنين براي ملت سوريه سلامتي و عزت روز افزون مسالت كرده و از نخست وزير سوريه خواست سلام هاي گرم وي را به ملت بزرگ و مقاوم سوريه ابلاغ كند.

"وائل الحلقي" نخست وزير سوريه نيز در اين ديدار گزارشي از آخرين وضعيت کشورش ارائه کرد و با بيان اينکه دشمنان ملت سوريه پس از ناکامي‌هاي مختلف، تأسيسات اقتصادي و زيربنايي سوريه را مورد هدف قرار داده‌اند،‌ گفت: استکبار و نيروهاي تاريک‌صفت جهان به تکاپو افتاده‌اند تا از نظر اقتصادي ملت سوريه را تحت فشار قرار دهند، اما اين ملت با تمام توان در مقابل آنان ايستادگي خواهد کرد.

نخست وزير سوريه دستاوردهاي ملت ايران را در عرصه‌هاي مختلف موجب افتخار تمامي ملت‌هاي مستقل و آزاديخواه جهان دانست و گفت: ملت سوريه از پيشرفت و موفقيت‌هاي روزافزون جمهوري اسلامي ايران خوشحال است و به آن افتخار مي‌کند.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار