رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه گفت: طرح تشدید پایش و بازرسی از صنایع و کارخانه های صنعتی مستقر در این شهرستان آغاز شد.

ˈرضا کرمیˈ در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن افزود: این طرح در قالب مجموعه برنامه های پیش بینی شده هفته هوای پاک (25 دی تا اول بهمن) در شهرستان فیروزکوه اجرایی می شود.

وی گفت: شرکت تامین ماسه ریخته گری به دلیل قرار گرفتن در محدوده شهر فیروزکوه، بیشترین سهم را در آلودگی هوای شهر دارد و کارخانه های سیمان در صورتی که مشکل فیلتر پیدا کنند و کارخانه های آهک و آسفالت نیز در بخشی از آلودگی های شهر سهیم هستند.

کرمی افزود: اقدامات قابل توجهی برای فیلترگذاری، محوطه سازی، توسعه فضای سبز و . . . با هدف کاهش آلاینده ها به معرض اجرا گذاشته شده است.

وی بیان کرد: شعار امسال سازمان حفاظت محیط زیست ˈصنعت پاک، هوای پاکˈ است و در این زمینه، صنایع و کارخانه های بزرگ موجود در منطقه به طور منظم و مرتب از سوی عوامل این نهاد مورد بازرسی قرار می گیرند.

این مقام مسؤول ادامه داد: در هفته هوای پاک دریافت گزارش مکتوب همراه با فیلم و عکس از عملکرد صنایع مستقر در منطقه برای کاهش آلودگی ها نیز در دستور کار قرار دارد.

کرمی گفت: نواختن زنگ هوای پاک، اجرای مسابقه با عنوان ˈآلودگی هواˈ و اهدای جایزه به نفرات برتر این مسابقه در سطح مدارس، دیگر برنامه هایی است که برای فرهنگ سازی اجرا می شود./س


برچسب ها: کارخانه ، پایش ، صنایع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.