اصفهان؛

زنگ هوای پاک در مدارس تیران و کرون به صدا در آمد

زنگ هوای پاک امروز به مناسبت 29 دی، روز هوای پاک در مدارس شهرستان تیران و کرون نواخته شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، روح الله بنهری، معاون فرماندار تیران و کرون در مراسم نمادین زنگ هوای پاک اظهار کرد: یکی از ظرفیت های مهم و اساسی برای رشد یک جامعه وجود محیط زیست سالم برای زندگی انسان است که هوای پاک یکی از شاخصه های آن است.

وی بیان کرد: افزایش آلاینده ها به دلیل گسترش صنعت و حمل و نقل، سلامت زیست محیطی مردم را تهدید می کند که البته تهدید و آسیب در تیران و کرون نسبت به سایر شهرستان ها بسیار کمتر بوده و این منطقه از آب و هوای سالم برخوردار است.

بنهری با اشاره به اینکه آلاینده های سایر شهرستان های استان اصفهان بر هوای این شهرستان اثر گذاشته است، تصریح کرد: پیشگیری از آلاینده ها افزون بر اینکه سلامت مردم آن منطقه را تضمین می کند سبب آلودگی سایر شهر ها نیز نمی شود.

معاون فرماندار تیران و کرون ادامه داد: پایش صنایع و کنترل خودروهای آلاینده از گام های اساسی در حفظ هوا و سلامت محیط زیست است که البته فرهنگ سازی در این زمینه نقش مهمی دارد.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان تیران و کرون افزود: محیط زیست افزون بر پایش صنایع شهرستان تیران و کرون بر فرهنگ سازی برای کنترل آلاینده ها نیز تاکید دارد.

علیرضا غلامی گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری ها نیز باید برای کنترل خودروهای آلاینده و تقویت ناوگان حمل و نقل با محیط زیست همکاری کنند تا افزون بر کنترل ترافیک و روان سازی ترافیک از آلودگی هوا نیز پیشگیری شود.

وی اشاره کرد: در هفته هوای پاک برنامه هایی مانند برگزاری جلسات آموزشی، پایش صنایع شهرستان، آموزش صنعتگران و آموزش فرهنگ عمومی اجرا می شود.

شهرستان تیران و کرون در 45 کیلومتری غرب اصفهان است. 




انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.