بزرگترین کارخانه پولکی و نبات غرب کشور در شهرکرد؛ مرکز استان چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

استان چهارمحال و بختیاری، پس از استان اصفهان، دومین تولید کننده پولکی کشور و پس از استان های خراسان رضوی، اصفهان و یزد، چهارمین تولید کننده نبات در کشور است.

رئیس اتحادیه قند ریزان استان چهارمحال و بختیاری گفت: با بهره برداری از این کارگاه بزرگ صنعتی، سالانه 800 تن به تولید پولکی و نبات این استان افزوده می شود.

توکلی گفت: برای ساخت بزرگترین کارگاه تولید پولکی و نبات غرب کشور، با هزار و 200 متر مربع زیربنا، 8 میلیارد ریال از محل بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: حذف استفاده از شعله مستقیم و جایگزینی بخار پز، از مزایای صنعتی کردن کارگاه های پولکی و نبات استان چهارمحال و بختیاری است.

توکلی اضافه کرد: هم اکنون، 600 نفر در دو کارگاه صنعتی و 140 کارگاه سنتی پولکی و نبات در استان چهارمحال و بختیاری مشغول فعالیتند و سالانه، سه هزار و 600 تن از تولیدات پولکی و نبات استان چهارمحال و بختیاری به 15 استان کشور ارسال می شود.

هم اکنون، سالانه هشت هزار و 800 تنی پولکی و نبات در استان چهارمحال و بختیاری تولید می شود که این میزان تولید، سالانه، بیش از 230 میلیارد ریال گردش مالی دارد.

سالانه، دو هزار و 400 تن از محصولات پولکی و نبات تولیدی استان چهارمحال و بختیاری به کشور های تاجیکستان، کویت و امارات عربی متحده صادر می شود.
این مقدار صادرات، سالانه چهار میلیون و 800 هزار دلار در آمد ارزی برای استان دارد./س

برچسب ها: پولکی ، نبات ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.