دبير کل مجمع جهاني بيداري اسلامي گفت: اگر پشت صحنه مذاکرات ايران با 1+5 را بنگريم شاهد اين هستيم که شايد بعضي از کشورها مواضع متفاوتي داشته باشند اما در عين حال مواضع آمريکا و متحدين و متابعين آنها در رابطه با مسئله هسته‌اي ايران يکسان بوده و مي‌گويند ايران نبايد از تکنولوژي صلح آميز هسته‌اي برخوردار باشد.

 علي اکبر ولايتي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با اشاره به مواضع ايران در مذاکرات 1+5 گفت: مواضع جمهوري اسلامي ايران در خصوص مذاکرات هسته‌اي کاملا روشن و صريح بوده و اين مواضع با قوانين بين‌المللي منطبق و در چارچوب ضوابط پذيرفته شده جهاني است.

وي افزود: طرف مقابل ما در مذاکرات کشورهاي دائم عضو شوراي امنيت به علاوه آلمان هستند آنها تا کنون به کمترين حداقلي که حقوق ايران در آن رعايت شود رضايت نداده‌اند و در مذاکرات با ايران خواسته‌هاي خارج از مقررات بين‌المللي و آنچه که ايران به عنوان معاهده NPT پذيرفته است مطرح مي‌کنند.

دبير کل مجمع جهاني بيداري اسلامي تصريح کرد: اگر پشت صحنه مذاکرات ايران با 1+5 را بنگريم شاهد اين هستيم که شايد بعضي از کشورها مواضع متفاوتي داشته باشند اما در عين حال مواضع آمريکا و متحدين و متابعين آنها در رابطه با مسئله هسته‌اي ايران يکسان بوده و مي‌گويند ايران نبايد از تکنولوژي صلح آميز هسته‌اي برخوردار باشد.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل گفت: در روند مذاکرات ايران با 1+5 به تمامي سوالات مطرح شده از سوي 1+5 پاسخ داده‌ايم،شبهاتي عنوان کرده‌اند که عدم صحت آنها از سوي ايران اثبات شد.

وي ادامه داد:طي گذشت قريب به 10 سال از مذاکرات تصور ما اين بود که بعد از اين پرسش و پاسخ‌ها  مشکلات حل شود ولي در هر دوره ما شاهد بيان مسائل جديد از سوي 1+5 بوديم.

ولايتي اظهار داشت: القاي شبهات، طرح سوالات منفي، متهم کردن ايران و دامن زدن به تبليغات منفي عليه ايران از سوي دولت‌هاي غربي و اروپايي پايان ندارد اما ايران هيچگاه از مذاکره با 1+5 و يا هر نهادي که از لحاظ بين‌المللي مرجعيت قانوني دارد شانه خالي نکرده و نمي‌کند.

وي در پايان خاطر نشان کرد: اميدواريم که طرف‌هاي مذاکره کننده با ايران متوجه اين مسئله بشوند که ما از منافع خود در حفظ حقوق هسته‌اي به هيچ وجه عقب نشيني نخواهيم کرد.


انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار