مردى از دوستان شما كه به امامت شما شناخت دارد شراب مى‏نوشد، و مرتكب گناهان هلاک کننده ای مى‏گردد، آیا ما از او بیزاری و برائت بجوییم ؟

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، وبلاگ فضائل اهل بیت در جدیدترین نوشته خود آورده است:

زید نرسى گوید: به امام كاظم علیه السّلام عرض كردم : مردى از دوستان شما كه به امامت شما شناخت دارد شراب مى‏نوشد، و مرتكب گناهان هلاک کننده ای مى‏گردد، آیا ما از او بیزاری و برائت بجوییم ، حضرت فرمودند : از عمل شراب خوردن او بیزاری بجویید نه از خود او ، او را دوست بدارید و از اعمالش دورى كنید.

عرض کردم : آیا سزاوار است او را فاسق و فاجر بنامیم، فرمودند : خیر زیرا فاسق و فاجر کسی است كه حق ما را انكار مى‏كند و با دوستان ما دشمنی مى‏نماید، و خداوند نمی پذیرد و کراهت دارد که دوست ما فاجر و فاسق باشد حتی اگر عمل کند آنچه را که عمل کرده است ....

ولی شما بگوئید عمل و كارش بد مى‏باشد و مرتكب اعمال زشت مى‏گردد، اما خودش مؤمن و كارش زشت است و روح و بدنش پاك مى‏باشد،

به خداوند سوگند دوست ما از دنیا بیرون نمى‏رود مگر اینكه خدا و رسول و ما (اهلبیت) از او راضى هستیم، و خداوند او را با همان گناهان در قیامت رو سفید محشور مى‏كند و عورت و زشتیهایش را مى‏پوشاند، و ترسش را فرو مى‏نشاند و حزن و اندوه را از او دور مى‏گرداند.

و این در حالیست كه او از دنیا بیرون نمى‏رود مگر اینکه به واسطه مصیبتی در مال یا جان یا فرزند و یا مرضی که به او برسد از گناهان پاک شود،

 و کمترین چیزی به وسیله آن دوست ما از گناهان پاک می شود آنست که خداوند خواب ترسناکی به او نشان دهد، و به خاطر آن خواب محزون و غمگین شب را به صبح برساند پس آن خواب کفاره گناهان او باشد .

یا اینكه از جانب اهل دولت باطل ترسی بر او وارد می شود،

یا در هنگام مرگ بر او سخت گرفته مى‏شود،

پس خدا را در حالی ملاقات می کند که به خاطر پیامبر و امیر مومنان علی بن ابیطالب علیهم السلام از گناهان پاک شده و دیگر ترسی در دل ندارد.

سپس در مقابل او یکی از این دو ام قرار دارد :

 یا رحمت واسعه ی خداوند كه از گناهان همه اهل زمین وسیع تر است

 و یا شفاعت محمد و امیر مومنان علی بن ابیطالب علیهم السلام .

در صورتى كه رحمت پروردگارش او را در بر نگیرد ، شفاعت پیامبرش و امیر مومنان علی بن ابیطالب علیهم السلام او را در می یابد پس به واسطه آن شفاعت مورد رحمت واسعه ی پروردگارش قرار می گیرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار