عضو جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه اجرایی شدن فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها به معنای رسیدن قیمت حامل های انرژی به قیمت جهانی است، گفت: افزایش یارانه های نقدی یک روی سکه است و روی دیگر سکه تامین اعتبارات یارانه ها از جیب مردم مردم خواهد بود.

احمد نیک فر عضو جامعه اسلامی مهندسین در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران؛ "درباره اجرایی شدن فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها" اظهار داشت: علت اینکه اغلب کارشناسان و نمایندگان مجلس با اجرایی شدن فاز دوم این طرح مخالفت می کنند این است که اجرایی شدن فاز دوم به معنای رسیدن قیمت حامل های انرژی به قیمت جهانی است.

نیک فر گفت: اگر با نرخ ارز مبادله ای حساب کنیم قیمت هر لیتر بنزین در ایران به حدود 2500 تومان خواهد رسید که در این صورت قیمت سایر کالاها و ملزومات زندگی مردم نیز حدود 3 یا 4 برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

عضو جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: با توجه به تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه کشورمان، مردم توان تحمل واقعی شدن قیمت حامل های انرژی را ندارند.

وی با بیان اینکه طبق قانون، طرح هدفمندی یارانه ها باید طی 5 سال_یعنی 20درصد در هر سال_ اجرایی شود، عنوان کرد: دولت اصرار دارد 60 درصد باقیمانده از طرح که باید در طول 3سال اجرایی شود را، یکجا و در یک سال اجرایی کند.

نیک فر افزود: دولت به مردم اعلام می کند، می خواهم میزان یارانه های نقدی را افزایش دهیم اما به آنها نمی گوید که اعتبارات این طرح از کجا تامین خواهد شد؛ درواقع افزایش یارانه های نقدی یک روی سکه است و روی دیگر سکه تامین اعتبارات یارانه ها از جیب مردم و از طریق افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز مردم خواهد بود.

وی در توضیح این مطلب افزود: به عبارت دیگر دولت مبلغی را از مردم بابت افزایش قیمت حامل های انرژی دریافت می کند و 50 درصد آن را با عنوان "یارانه نقدی" به آنها باز می گرداند.

عضو جامعه اسلامی مهندسین با تاکید براینکه دولت بعدی نباید احساس کند "زمین سوخته" تحویل گرفته است گفت: علت اصرار رئیس جمهور برای اجرایی کردن این طرح را نمی دانم و هر اظهار نظری در این باره گمانه زنی خواهد بود اما همانگونه که کارشناسان، نمایندگان مجلس، بسیاری از مسئولان و دلسوزان معتقدند، اجرایی شدن فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها در این مقطع زمانی به صلاح مردم و کشور نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار