رعایت 5 نکته در دروس استدلالی از جمله ریاضی و فیزیک می تواند تسلط شما را در تست زنی در کنکور افزایش دهد.

دکتر مهدی نکویی، کارشناس آموزشی در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران افزود: یکی از دلایل برخی از دانش آموزان در علاقه نداشتن به تست زدن برخی دروس استدلالی از جمله ریاضی طولانی بودن فرآیند یادگیری این دروس است مثلا شروع به خواندن متن کتاب می کند و بعد تست می زند اما به دلیل اینکه کند پیش می رود به جواب درست نمی رسد و بعد دوباره به متن کتاب برمی گردد و باز تست را اشتباه می زند زیرا مراحل تست زدن را نمی داند.پله اول رسیدن به تسلط در تست زنی آموزش دیدن با تست است یعنی در مرحله اول نه درصد بگيريد و نه زمان، يعني اگر تستي را غلط زديد يا پاسخ گويي به آن طولاني شد نگران نشوید مهم این است که تلاشتان را برای پاسخگویی به تست کردید پاسخ تشريحي هر تست را پس از آنكه دقيقاً روي آن فكر كرديد بلافاصله بررسي كنيد. بدين ترتيب روند پاسخ گويي خودتان را بهبود بخشيد و سعي كنيد در تست هاي مشابه بعدي، از تجربيات جديدتان بهره ببريد.

پله دوم این است که در تست زدن درصد بگیرید اما زمان نگیرید يعني دقت در پاسخ گويي و رسيدن به پاسخ صحيح مهمترين هدف اين مرحله است در این مرحله اگرچه زمان مهم نیست اما در پایان هر 10 تست زمان خود را در نظر بگیرید. اگر بتوانيد تا پايان اين مرحله تست ها را تقريباً در زمان 5/1 برابر زمان استاندارد كنكور بزنيد، پيشرفت خوبي داشته ايد.

وی گفت: پله سوم افزایش سرعت عمل است که بعد از 2 هفته تست های زده شده را دوباره بزنید در این مرحله هم زمان بگیرید و هم درصد و در هر نوبت 25 تا 55 تست را بزنید و در صورتیکه گزینه ای را از قبل حفظ بودید باز هم دقت کنید و بعد از هر 10 تست سرعت تست زنی خود را تنظیم کنید اما نکته مهم در این مرحله این است که اگر وقت کم آوردید پله دوم را دوباره انجام دهید یعنی بعد از 10 تست درصد بگیرید اما زمان نگیرید اما پله چهارم این است که می توانید تستهاي طرح شده توسط مولف در كتابهاي تست و يا كنكورهاي آزمايشي موسسات معتبر را بزنید البته باز هم زمان و هم درصد را فراموش نکنید.

نکویی پله پنجم را مرور تست های نشان دار نامید و تصریح کرد: در این مرحله تست هایی را که غلط زدید علامت بزنید و هر دفعه که می خواهید مرور کنید این تست ها را هم مرور کنید البته تکرار این تست ها مهارت شما را افزایش می دهد./ح

 
برچسب ها: تست ، کنکور ، تسلط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار