معاون میراث فرهنگی کشور گفت: به زودی پایگاه های جهانی سراسر کشور، موزه ها و کاخ موزه های تهران به صورت هیات امنایی اداره می شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مسعود علویان صدر با بیان این مطلب اظهار داشت: در جلسه شورای برنامه ریزی و هماهنگی امور موزه ها که روز پنجشنبه برگزار شد؛ رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اجرایی شدن طرح مدیریت موزه ها و کاخ موزه ها و پایگاه های جهانی سراسر کشور  به صورت هیات امنایی موافقت کرد.  
   
وی تصریح کرد: طی 5 ماه گذشته کارشناسان معاونت میراث فرهنگی به استناد قوانین و آیین نامه های اجرایی نسبت به مطالعه و تهیه و تنظیم آیین نامه مالی – معاملاتی نظیر بودجه، منابع مالي و دريافت ها، هزينه ها و پرداخت ها، نظارت مالي، امور حسابداري و حسابرسي اقدام کرده اند.  
   
معاون میراث فرهنگی کشور تهیه پيش نويس اساسنامه نظیر شرح و وظايف، درجه بندي و ساختار مجموعه را از دیگر اقدامات مطالعاتی انجام شده دانست.  
   
علویان صدر با اشاره به بررسی این پیش نویس توسط مدیران کل ستادی و اصلاح  برخی موارد تصریح کرد: آیین نامه نهایی پس از اعمال تغییرات و اصلاحات، روز پنجشنبه هفته گذشته مورد تایید رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قرار گرفت.  
   
معاون میراث فرهنگی کشور افزود: در فاز اول، پایگاه های ثبت شده در فهرست جهانی و موزه ها و کاخ موزه های شهر تهران به صورت هیات امنایی اداره می شوند و پس از آن، طرح مذکور در سراسر کشور اجرایی خواهد شد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار