صادرات پلاسما به کشور آلمان برای استفاده بهتر از فرآورده های خونی و تهیه داروهای مناسب برای بیماران از اقدامات مناسب سازمان انتقال خون ایران است.

دکتر اسلامی، رئیس انتقال خون تهران در این خصوص به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: صادرات پلاسما به کشور آلمان از جمله اقدامات مناسب برای تولید دارو های مورد نیاز بیماران در کشور است.

وی افزود: از 9 پایگاه در کشور به آلمان پلاسما صادر می شود که در 9 ماهه ابتدای سال جاری سهم پایگاه انتقال خون تهران 143 هزار واحد پلاسما بوده که به کشور آلمان فرستاده شده است.

اسلامی در خصوص مزایای این اقدام تصریح کرد: این پلاسما ها در کشور آلمان به دارو های IVIG فاکتورهای انعقادی و دارو های مورد نیاز تبدیل شده و به کشور باز می گردند.

رئیس انتقال خون تهران همچنین افزود: تهیه دارو با هزینه کم، جلوگیری از بیمار یهای منطقه ای و صرفه جویی از خروج ارز از کشور از دیگر مزایای صادرات پلاسما به آلمان است.

وی در خاتمه به وضعیت مناسب اهدای خون در کشور اظهار کرد و خاطر نشان کرد: با حضور همیشگی مردم نوعدوست و ایثارگر در پایگاه های انتقال خون سراسر کشور و با اقدامات مناسب امیدواریم وضعیت ذخایر خونی در کشور روز به روز بهتر شود./ح
برچسب ها: خون ، پلاسما ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار