عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس از توسعه دوچرخه سواري در شهر تهران حمايت کرد و گفت:استفاده از دوچرخه به عنوان يک وسيله نقليه پاک نهادينه شود.

 
به گزارش گروه  اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از پايگاه خبري پليس،حجت الاسلام علي اکبر ناصري قانون 5 ساله شدن مراجعه خودروها به مراکز معاينه فني را با هدف سالم سازي هواي تهران در تضاد دانست و گفت: دوره 5 ساله براي مراجعه به مراکز معاينه فني بسيار زياد است.
 
وي در ادامه افزود:طي اين 5 سال ممکن است نواقص بسياري براي خودروها ايجاد ­شود که از لحاظ ايمني قطعاً خطر ساز خواهد بود.
 
وي با اشاره به اين که افزايش رمان مراجعه خودروها به مراکز معاينه فني سبب افزايش آلودگي هوا و ايجاد مشکلات زيست محيطي خواهد شد، اظهار کرد: لازم است معاينه فني خودروها در دوره يک ساله انجام پذيرد.
 
حجت الاسلام ناصري در بخش ديگري از صحبت­هاي خود گفت: هم اکنون در اروپا دوچرخه يک رکن اساسي در حمل و نقل عمومي به شمار مي­رود و شايسته است فرهنگ­سازي در جهت استفاده از دوچرخه به عنوان يک وسيله نقليه پاک نهادينه شود.
 
وي با بيان اين که اقدامات قابل توجهي جهت فرهنگ­سازي در جهت استفاده از دوچرخه در تهران صورت پذيرفته، افزود: اجراي مسيرهاي ويژه دوچرخه از سوي مديريت شهري با هدف توسعه فرهنگ دوچرخه سواري در تهران بسيار قابل تحسين است.
 
عضو کميسيون صنايع و معادن مجلس در پايان خاطرنشان کرد: در جهت گسترش مترو و استفاده بيشتر از وسايل نقليه عمومي بايد حمايت­ بيشتري صورت گيرد چرا که توسعه حمل و نقل عمومي در کاهش آلودگي هواي تهران به صورت مستقيم تاثير دارد. /ل

برچسب ها: دوچرخه ، نقلیه ، پاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار