انقلابيون بحريني سرنگوني رژيم آل خليفه را خواستار شدند.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري اللؤلؤة ؛ انقلابيون بحريني تصميم رژيم مبني بر ممنوعيت برگزاري تظاهرات در منامه را به چالش کشيدند. مخالفت رژيم با برگزاري تظاهرات يکي از موارد ضديت رژيم با حق آزادي بيان مردم اين کشور است. صدها نفر از بحريني ها به رغم تدابير شديد امنيتي به صورت مسالمت آميز در بخش هاي مختلف منامه تظاهرات کردند.

 تظاهرکنندگان بحريني تاکيد کردند چاره اي جز استقرار دموکراسي در اين کشور وجود ندارد و منامه مرکز تحولات انقلابي است و هيچ رژيمي نمي تواند مانع از تظاهرات مردمي در پايتخت شود. همچنين تظاهرکنندگان با سردادن شعارهايي خواهان آزادي زندانيان سياسي اين کشور شدند.

گفتني است نيروهاي امنيتي رژيم بحرين، منامه را به پادگاني نظامي تبديل کرده اند و مسيرها و جاده هاي منتهي به اين شهر را بستند تا تظاهرات مسالمت آميز بحريني ها براي استقرار آزادي و دموکراسي در اين شهر برگزار نشود. شاهدان عيني اعلام کردند نيروهاي امنيتي شهروندان بحريني را با سگ هاي پليس تحت تعقيب قرار دادند. همچنين شمار زيادي ايست بازرسي در شهر منامه ايجاد شده است. نيروهاي امنيتي ترس و وحشت را در اين شهر حاکم کردند تا بحريني ها در تظاهرات روز جمعه شرکت نکنند. همچنين شماري از غيرنظاميان مسلح با همکاري با نهادهاي امنيتي درب شماري از منازل بحريني ها را شکستند و وارد منازل مردم شدند تا عناصر تحت تعقيب را بازداشت کنند.

منابع بحريني اعلام کردند نيروهاي امنيتي رژيم از گازهاي خفه کننده و گلوله هاي ساچمه اي براي متفرق کردن تظاهرات مردمي استفاده کردند. همچنين زخمي شدن شماري از تظاهرکنندگان گزارش شده است. نيروهاي امنيتي در مناطق پرجمعيت شهر منامه به صورت گسترده از گازهاي خفه کننده استفاده کردند. شماري از افراد زخمي از ترس بازداشت شدن در بيمارستان در منازل مردم درمان شدند. مقامات رژيم بحرين شديدترين مجازات ها را عليه افراد شرکت کننده در تظاهرات مسالمت آميز اعمال مي کنند.

غسان سرحان نماينده جمعيت سياسي وعد بحرين در ميان انقلابيون بحريني گفت: امروز در حمايت از ورزشکاران زنداني بحريني تجمع کرديم. اين ورزشکاران نيز به مانند ملت بحرين با ظلم و ستم رژيم اين کشور روبرو هستند. اقدامات انتقامجويانه رژيم همه بخش هاي جامعه بحرين را هدف قرار داده است.
برچسب ها: تظاهرات ، بحرین ، آل خلیفه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار