رئيس فدراسيون بسكتبال با ناراحتي از صحبتهاي بعد از بازي همياري- مهرام تاكيد كرد: براي كسي نامه فدايت شوم نفرستاديم و هر كسي دوست نداشت در تيم ملي بازي كند مثل هميشه مانعي نداريم.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ محمود مشحون رئيس فدراسيون بسكتبال در جريان جلسه هيئت رئيسه فدراسيون در مورد بازي همياري و مهرام تاكيد كرد:" بازي دو تيم با صحت و سلامت پي گيري شده و بازيكن خاطي هم در زمين جريمه شد.اما در نهايت مربي تيم با يك تصميم تيم را از زمين بيرون كشيده و با باخت فني هم مواجه شد اما گنجي مديرعامل باشگاه طي نامه اي وزين تمام حركات كادرفني و بازيكنان را توبيخ كرده و گفته كه قاطعانه با اين موضوع برخورد مي كند.

مشحون در ادامه از جمع خواست كه وقتي مديري در اين حد مدبرانه و با صميميت نامه اي را براي اظهار ندامت نوشته با توجه به اين موضوع تصميم نهايي گرفته شود.

وي تاكيد كرد: وقتي بازيكني اعلام مي كند كه براي تيم ملي بازي نخواهد كرد ما هم براساس شعار استقلال و آزادي در كشورمان عمل كرده و مي گوييم اين جريان به خودش مربوط است.

رئيس فدراسيون بسكتبال از مديرعامل باشگاه مهرام هم تشكر كرده و گفت: خلاف آنچه كه گروهي جوسازي مي كنند چه مدير تيم ماهان و چه مهرام هر دو براي استقرار بسكتبال تلاش مي كنند.

** رئيس سازمان تيمهاي ملي: بچيروويچ را به كميته انضباطي نبريم

رضا مشحون مدير تيمهاي ملي بسكتبال از مسئولان فدراسيون خواهش كرد كه بچيروويچ سرمربي تيم ملي به كميته انضباطي فرستاده نشود تا حرمت وي را رعايت و به جاي آن در جلسه اي داخلي تذكرات لازم را به وي بدهند.

با اين وجود رئيس فدراسيون تاكيد كرد: ما آن چه خرد جمعي تصميم بگيرد را انجام داده و در صورت ضرورت بچيروويچ را هم به كميته انضباطي فرا مي خوانيم. درست است كه بچيروويچ مربي ارزنده تيم ملي و سرمربي تيم هشتم جهان بوده اما ايران هم كشور بزرگي است و مربي ملي اش هم بايد بزرگ باشد.

بچيروويچ علاوه بر آموزش قهرمانان وظيفه آموزش مربيگري را هم به مربيان ما دارد نه اينكه خودش بگويد قانون را نمي دانستم. هر چند خود وي تاكيد داشته كه به هيچ وجه نيت توهين يا خلاف را نداشته و تيم را براي آرام شدن به رختكن برده است.

** مشحون: با قاطعيت مقررات را اجرا مي كنيم

محمود مشحون در حاشيه اين جلسه به خبرنگار ما گفت: اتفاق زنجان براي اولين بار در بسكتبال رخ داده آن هم در حالي كه مدتها قبل بخشنامه اي در مورد بيرون كشيدن تيم ها از زمين به باشگاهها فرستاديم. اين حركت به هيچ وجه شايسته ورزش دانشگاهي نيست و از گنجي هم به خاطر محكوم كردن اين جريان كه سه بار هم در نامه اش تكرار شده، تشكر مي كنم. شخص گنجي هم اذعان داشته كه اين اتفاق در شأن ورزش دانشگاهي نيست اما خواستار بازبيني فيلم مسابقه هم شده است.

وي ادامه داد: در تمام زندگي وام دار كسي نبوده و تنها از وزير ورزش دستورات را مي گيرم. تنها هم صلاح بسكتبال را انجام مي دهم. اگر ايرادي در كارمان باشد وزير ورزش دستور اصلاح ان را مي دهد. اعضاي هيئت رئيسه هم به اتفاق اين مورد را محكوم مي كنند. ما براساس قوانين و مقررات با قاطعيت تنبيهات را اعمال مي كنيم. در اين ميان هر كسي دوست داشت در ورزش بسكتبال نباشد مانند هميشه مانعي نداريم.

** احترام يعني هر كاري درست تلقي شود؟

رئيس فدراسيون بسكتبال تاكيد كرد: مي گويند احترام ورزشكار ملي نگه داشته نمي شود اما احترام يعني چه؟ يعني هر كاري انجام داديم درست تلقي شود؟ ما در فدراسيون بسكتبال اول اخلاق را سرلوحه كار داريم بعد مسائل فني. جوانان هم بايد از اخلاق و اعمال ورزشكار آموزش ببينند. اما اگر كسي نمي خواهد براي تيم ملي بازي كند اين يك موضوع شخصي است و كسي برايش نامه فدايت شوم نفرستاده است. در اين چند روز گفتارهايي مطرح شد كه به هيچ وجه خوشايند نبوده و هر كدام تنبيهات خود را دارند اما جمع هيئت رئيسه بر اين عقيده است كه مهرام خودزني كرده است بنابراين جريمه اي اضافي براي مهرام در نظر گرفته نمي شود اما در مورد بچيروويچ، صمد و كامراني تصميم قطعي را بعدا اعلام مي كنيم./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار