انسان ،اصالتاً موجودی است اجتماعی و نخستین بستر فعلیت یافتن این ویژگی برترین مخلوق ، به طور قطع «کانون مقدس خانواده »است.خانواده اولین ،مهمترین و پربرکت ترین نهاد اجتماعی در تاریخ فرهنگ و تمدن انسانی است.در فرهنگ اسلامی ،خانواده به مثابه ی دژی استوار و نهادی مقدس بیشترین مسئولیت را در رشد و تحول تربیت و تعالی و سعادت وجود انسان بر عهده دارد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران اراک ، خانواده با پیمان ازدواج و پیوند همسری زن و مردی هوشمند و آگاه و برخوردار از بلوغ فکری ، اخلاقی ، فرهنگی و قابلیت های اجتماعی پایه گذاری می شود و این زوج ستون اصلی حیاتی ترین نهاد اجتماعی ،یعنی« خانواده »را تشکیل می دهند.بنابراین سلامت و سعادت جامعه به سلامت و پویایی نظام خانواده وابسته است و سلامت و تعادل و تعالی نظام خانواده به نحوه ی گزینش همسر و شیوه های همسرداری و روابط بین اعضای خانواده بستگی دارد.

شناخت دختر و پسر از یکدیگر ، آشنایی کامل از خصوصیات رفتاری ،روحی ، عاطفی ، اخلاقی ،اجتماعی و فرهنگی می تواند سهم بسزایی در موفقیت ، انتخاب درست و شایسته ،خوشبختی و سعادت در زندگی زناشویی و پیوند ازدواجی که با هم خواهند بست ایفا نماید.

پس لازم و ضروری است که دختر و پسر قبل از هر کاری و پیش از این که تصمیم به این امر بگیرند و خود را برای وارد شدن به یک مرحله ی تازه ای از زندگی آماده نمایند، حتما یکسری اطلاعات و معلومات ، در زمینه ی چگونگی برقراری پیوند مناسب زناشویی کسب کنند تا با دیدی واقع بینانه تر و عمیق تر خود را برای این امر حیاتی آماده سازند. دانستن این مطالب می تواند کمک شایانی به دختران و پسران جوانی که قصد ازدواج دارند بنماید و مطمئنا این آگاهی می تواند متضمن شکل گیری یک زندگی زناشویی کاملا ایده آل و ستودنی باشد تا پیوسته در تمامی مراحل زندگی مشترکشان خوشبخت ،شادکام و پیروز باشد.

لازم و ضروری است که دختر و پسر قبل از هر کاری و پیش از این که تصمیم به این امر بگیرند و خود را برای وارد شدن به یک مرحله ی تازه ای از زندگی آماده نمایند، حتما یکسری اطلاعات و معلومات ، در زمینه ی چگونگی برقراری پیوند مناسب زناشویی کسب کنند تا با دیدی واقع بینانه تر و عمیق تر خود را برای این امر حیاتی آماده سازند.

کتاب"راهنمای ازدواج"شامل ١٤ فصل است ،اهمیت و ضرورت ازدواج،بهترین فصل ازدواج ،مشکلات و موانع ازدواج جوانان،تاثیرپذیری فرزندان از فرهنگ خانواده ها،معیارها و ملاکهای گزینش همسر،ازدواج های ممنوع از دیدگاه اسلام،انتخاب همسر،خواستگاری،مهریه، عقد ازدواج ،جهیزیه،مراسم عروسی ،احکام آمیزش .آسیب شناسی ازدواج از فصولذکر شدهدر این کتابمی باشد

در کتاب حاضرسعی شده آنچه یک پسر و دختر درباره ی انتخاب همسر و امور زناشویی باید بدانند به صورت منظم ،مفید ،متنوع ، مختصر در قالب جملاتی کوتاه و با زبانی ساده و کاملا رسا ارائه گردد.در این اثر بیش از همه آیات الهی و کلام نورانی معصومین (ع) مورد استفاده قرار گرفته و در عین حال از منابع جامعه شناسی ،روان شناسی و ... ، که مستند و مورد قبول و تایید اکثر فرهیختگان و صاحب نظران بوده استفاده شده است./س

برچسب ها: انسان ، ازدواج ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.