امام جمعه نمین گفت: اتحاد ، انسجام و وحدت كلمه از ضروریات جهان اسلام است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت الاسلام علی رحیمی در جلسه شورای فرهنگ عمومی نمین پیامبر اعظم (ص) را محور وحدت بین تمام مسلمانان دانست و افزود: امام راحل (ره) این ضرورت را احساس كرده و با تدابیر حكیمانه خود 12 تا 17 ربیع الاول را بنام هفته وحدت نامگذاری كردند.

وی اظهار كرد: وحدت و همدلی موجود بین برادران شیعه و سنی شهرستان نمین و منطقه عنبران بی نظیر است و آنهایی كه ادعا دارند اهل تسنن در ایران از حقوق اولیه برخوردار نیستند بیایند و از نزدیك صمیمیت و برادری شیعه و سنی را در این شهرستان ببینند.

حجت الاسلام رحیمی همچنین با اشاره به حركات و فعالیت وهابیون در خدشه دار كردن وحدت بین شیعه و سنی در سطح دنیا گفت: آنهایی كه دغدغه وحدت دارند باید همیشه خطر وهابیت را مد نظر قرار داده و از آن غافل نشوند.

وی از روحانیان شیعه و سنی شهرستان خواست برای حفظ انسجام و اتحاد در تبیین مباحث دینی خود ارزش و جایگاه مذاهب یكدیگر را حفظ و به مبانی اعتقادی یكدیگر احترام بگذارند.

حجت الاسلام سیدیاور مرادی امام جمعه عنبران هم در این جلسه به مخالفت های اهل سنت واقعی با دیدگاه های وهابیت اشاره كرد و گفت: این كه كشور ما منادی وحدت است برای ما جامعه اهل سنت منطقه افتخار بزرگی است/س 

برچسب ها: اردبیل ، ضروریات ، جهان ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.