امروزه درخت ليمو در بعضي از نقاط جهان مي‌رويد و ميليون‌ها انسان از آن استفاده مي‌کنند. ليموها از گروه مرکبات هستند و هر گونه آن خواص منحصر به خود دارند.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند

 طعم و مزه آنها هم متفاوت است بعضي شيرين هستند و بعضي مزه‌ ترش دارند. فقط يک قاشق چاي خوري آبليمو تقريبا 10 درصد ويتامين C لازم بدن را تامين مي‌کند. آبليمو داراي مقدار فراوان ضد اکسيدان بسيار قوي است که از بروز بيماري‌هاي قلبي و عفوني جلوگيري مي‌کند. ليمو به ويژه شفادهنده بيماري اسکوربيت (ناشي از کمبود ويتامينC) است.

ليموشيرين به کمک اشعه راديو اکتيو که در بدن ما وجود دارد رسوبات مويرگ‌ها را لايروبي مي‌کند و عامل پيري را از بين مي‌برد و املاح مختلفي مانند کلسيم، آهن، منيزيم، سديم، پتاسيم و فسفر در خود دارد.

ليموشيرين از نظر خواص درماني ملين، مدر، تب‌بر، از راه ادرار و مدفوع سموم بدن را خارج مي‌کند و بيمار پس از مصرف آن احساس سبکي و آرامش مي‌کند. در درمان تب‌هاي عفوني و يرقان و تسکين اعصاب سودمند است. ماليدن پوست ليموشيرين براي درمان اگزما و جوش صورت و جوشانده پوست آن براي تسکين سرفه مفيد است. تقويت‌کننده مو و نيروي جنسي و مفيد براي بارور شدن است. عفونت‌هاي زايمان را از بين مي‌برد و در معالجه سرماخوردگي و زکام بسيار موثر است.

ليموترش به علت ويتامين C زيادي که دارد ضدسرماخوردگي و همچنين تصفيه‌کننده خون است. در چربي خون و مرض قند و رماتيسم و تهوع و خونريزي بيني و بواسير و تورم بیره‌ها، درد گوش، سينه پهلو، اسهال‌هاي خوني، دردهاي مفاصل، جراحات و دمل، تنگي نفس، سنگ گرده و رفع خستگي توصيه مي‌شود. اگر پوست چربي داريد مي‌توانيد با استفاده از يک برش ليموترش تازه چربي پوست خود را برطرف کنيد. آبليمو صفرا بر است، براي تب‌ها و گلودرد و همچنين براي تقويت موي سر مفيد است. آبليمو ضد کم‌خوني و غلظت خون است.

آب ليموترش براي کساني که نمي‌توانند از ادويه استفاده کنند، نوعي چاشني بسيار مناسب به شمار مي‌رود در عين حال، کساني که ليموترش فراوان مصرف مي‌کنند ممکن است به ميناي دندان‌هاي خود لطمه بزنند./س

برچسب ها: لیمو ، مرکبات ، رادیواکتیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.