رئيس مجلس شوراي اسلامي در ديدار با همتاي ترك خود بر لزوم همكاري ايران و تركيه در جهت حل هرچه سريعتر بحران سوريه تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران اعزامي به سودان، علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي در حاشيه هشتمين اتحاديه بين المجالس كشورهاي اسلامي با "جميل چيچك" رئيس مجلس تركيه ديدار و گفتگو كرد.

لاريجاني در ابتداي اين ديدار از تلاش‌هاي مسئولان تركيه براي آزادي گروگان‌هاي ايراني در سوريه قدرداني كرد.

وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران و تركيه بايد نظرات خود را درباره مسائل سوريه به يكديگر نزديك كنند چرا كه اين دو كشور نقش بسزايي در حل و فصل مسائل منطقه دارند و ما بايد بتوانيم با همكاري هم مشكلات موجود در سوريه را حل كرده و جلوي بدتر شدن شرايط را بگيريم.

لاريجاني تصريح كرد: ما بايد تلاش كنيم تا شرايط طبيعي در سوريه فراهم شده و جلوي كشتارها گرفته شود.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه روابط جمهوري اسلامي ايران و تركيه بيش از پيش ارتقا يابد.

در ادامه اين ديدار "جميل چيچك" رئيس مجلس تركيه با ابراز خرسندي از ديدار با لاريجاني ، سفر وي به تركيه و ديدار با مقامات اين كشور را حائز اهميت خواند.

وي در ادامه با اشاه به اينكه روابط ميان ايران و تركيه بسيار مفيد و مهم است، افزود: من به زودي به ايران سفر خواهم كرد و اميدوارم بتوانم با شما ديداري داشته باشم.

چيچك با بيان اينكه ايران كشور بسيار پر اهميتي در منطقه است، تصريح كرد: ما در تلاشيم تا سطح روابط خود با ايران را گسترش دهيم اين در حالي است كه تحولات رخ داده در منطقه براي هر دو كشور حائز اهميت است.

وي از آزادي زائران ايراني ربوده شده در سوريه ابراز خرسندي كرد و افزود: اميدواري بتوانيم تمام مشكلات خود را با گفتگو و تبادل نظر حل و فصل كنيم.
انتهاي پيام/س2

 

برچسب ها: لاریجانی ، سوریه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار