کشورهای اروپایی در هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر با هزینه خودشان شرکت می‌کنند.

رضا حمیدی دبیر هفتمین جشنواره بین المللی شعر فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب و هنر باشگاه  خبرنگاران گفت: فراخوان جشنواره بین المللی شعر فجر اواخر آذر به وسیله سایت ها، خبرگزاری ها و روزنامه ها اطلاع رسانی شد.
وی ادامه  داد: مهلت ارسال آثار تا پایان دی ماه بود که به دلیل درخواست شاعران این فرصت تا 5 بهمن تمدید شد.
وی اظهار داشت: امسال جشنواره در قالب های شعری مختلف همچون کلاسیک، سنتی، نیمایی، سپید، سرود و ترانه و کودک و نوجوان برگزار میشود.
حمیدی تصریح کرد: امسال در بخش کتاب، نقد و پژوهش در حوزه ادبیات را داریم و علاوه بر این بخش از حامیان شعر هم تجلیل خواهیم کرد و همچنین یکی از شعرای منتخب در حوزه کتاب را معرفی می کنیم.
وی ادامه داد: این شاعر منتخب به شاعری تاثیرگذار در 10 سال اخیر بوده که که این تاثیرگذاری را براساس نظرسنجی و جامعه آماری انتخاب می کنیم.
وی ادامه داد: مراسم افتتاحیه 17 بهمن برگزار و 7 اسفند نیز اختتامیه برگزار می شود.
حمیدی اظهار داشت: 7 کشور اروپایی آثار خو را برای شرکت در جشنواره ارسال کردند و همچنین کشورهای آسیای میانه و همجوار نیز آثار خود را ارسال کرده اند.
وی اظهار داشت: کشورهای اروپایی با هزینه خود در جشنواره حضور پیدا می کنند اما کشورهای آسیایی با هزینه جشنواره حضور پیدا می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: دلیل این موضوع توجه بیشتر به فارسی زبانان منطقه است زیرا در همایش سالانه ای با عنوان شاعران ایران و جهان، همه کشورها توانایی حضور پیدا کردن را دارند.
حمیدی افزود: در جشنواره امسال به کیفیت بیشتر از کمیت توجه کرده ایم./ي2

برچسب ها: حمیدی ، جشنواره ، شعر فجر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.