رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به کاهش 60 درصدی آمار موارد مثبت دوپینگ از کاهش این تعداد از 20 مورد در سال گذشته به 7 مورد در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج ، پورکاظمی در سنندج با بیان اینکه روند مبارزه با استفاده از داروها و مکمل‌های غیرمجاز در سالیان اخیر شتاب بهتری گرفته است گفت: کاهش 60 درصدی دوپینگ عزم جدی فدراسیون برای مقابله با این پدیده شوم را نشان می‌دهد.
وی کاهش 20 مورد دوپینگ در سال‌جاری به 7 مورد را نتیجه نمونه‌گیری‌‌ها و آموزش‌های لازم برای مبارزه با دوپینگ عنوان کرد و افزود: در سال جاری 60 هزار بروشور، کتابچه و سی‌دی به منظور نحوه مبارزه با مکمل‌ها و داروهای غیرمجاز توزیع شده است.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی با اشاره به 7 هزار و 200 مورد بازرسی‌های محسوس و نامحسوس این فدراسیون در سال گذشته از 15 هزار باشگاه ورزشی در کشور، گفت: در جریان این بازرسی‌ها یک هزار و 800 باشگاه عاری از دوپینگ مورد تشویق قرار گرفتند و به یک هزار و 200 باشگاه تذکر داده شد و چنانچه این تذکرات به مرتبه سوم برسد باشگاه ورزشی توسط مقامات قضایی پلمپ خواهد شد.
رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی عوارض استفاده از داروهای غیرمجاز را مسائل جبران ناپذیری از جمله مرگ ناگهانی، سکته‌های قلبی و مغزی، سرطان، ناباروری، و افسردگی عنوان کرد و افزود: مکمل‌های مجاز نیز باید با نظر پزشک تجویز شود./س
برچسب ها: دوپینگ ، باشگاه ، بازرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.