نشست بین المللی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در بخش کشاورزی استان اصفهان با حضور جمعی از فعالان بخش کشاورزی ده کشورجهان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان وزیر کشاورزی ایالت آجارا گرجستان در این نشست گفت:گرجستان و ایران بیش از دو دهه است که در بخش های مختلف فعالیت می کند و بخش کشاورزی از جمله بخش های کمتر مورد توجه دو کشور در تبادلات بوده است.

زار فوتکرادز میزان تبادلات تجاری بین ایران و گرجستان را بسیار پایین دانست و گفت:با توجه به نزدیکی دو کشور می توان شاهد افزایش مبادلات تجاری بویژه در بخش کشاورزی باشیم 

عضو اتحادیه تولید کنندگان محصولات کشاورزی هندوستان در این جلسه گفت: توسعه کشورها امروز وابسته به توسعه کشاورزی است و صنعت کشاورزی به عنوان ستنون فقرات هر کشور شناخته می شود.

«ویجایا کومار»تولید بذرمناسب همراه با کود مناسب را از عوامل مهم کشاورزی برشمرد و گفت:کشاورزی از بذر تا محصول دارای بخش های متعددی است که می تواند شغل های بسیاری برای جوانان ایجاد کند.

رییس اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران در این نشست گفت:ایتالیا در بخش فناوری کشاورزی توانسته یکی از کشورهای پیشرو است که می تواند با ایران روابطی در این زمینه داشته باشد.

«آنتونیو آلوالونه کشاورزی را زیربنای فعالیت های اقتصادی هر کشور برشمرد و گفت:وجود آب و هوا و موقعیت جغرافیایی متفاوت در ایران می تواند زمینه همکاری مناسبی با طرف ایتالیایی برای توسعه کشاورزی ایجاد کند.

وی تاکید کرد:با انتقال فناوری می توانیم بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی ایران را برطرف کنیم.

رییس اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران با اشاره به ایده های جدید آبیاری و انجام تحقیقات کشاورزی گفت:همکاری دو جانبه بین ایران و ایتالیا در بخش کشاورزی می تواند طرح های مطالعاتی جدیدی تعریف کند.

نایب رییس کمیسیون کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق اصفهان در این نشست گفت:استان اصفهان با 560 هزار هکتار زمین زراعی که 400 هزار هکتار آن را مورد بهره برداری قرار گرفته ،توانسته 6 میلیون تن محصولات کشاورزی در سال تولید کند.

«حمیدرضا مومنی »استان اصفهان را در هشت محصول زراعی دارای تولید بالای 100 درصد نیاز استان و در ده محصول در کشور حایز رتبه اول تا پنجم برشمرد و گفت:این استان دارای ظرفیت های قابل توجهی در بخش کشاورزی ا ست ./س

برچسب ها: اتاق ، بازرگانی ، استان ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.