منظور ما از انتخابات آزاد دردسرآفريني است!،کواکبیان از سر اصلاحات هم زیاد است!،یاسر هاشمی: نامزدی «روحانی» قطعی است،مشاور موسوی با بی‌بی‌سی قرارداد بست،روايت روانبخش از كانديداتوري حسن خميني،موتلفه بگوید که وجود من مضر است، فردا صبح از حزب می‌روم،فریاد یک زن ایرانی هنگام پاسخ کری به پرسش‌های سناتورها،رايج فارسي به آخر عمر خود رسيده ،دستور دولت براي ساخت 20 هزار مسکن ويژه محرومان،جوابیه عسگراولادی به‌ کیهان،روزی 100میلیارد چک برگشتی،جوگیری از ورود 7 گروه تروریستی به کشور،از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،  اخبار ویژه روزنامه های امروز را می توانید در اینجا بخوانید. 

*کیهان:

بي بي سي ربع پهلوي را مسخره كرد!

«انتخابات آزاد» عنوان كليد واژه فتنه جديدي است كه از هفته ها قبل در تقسيم كاري مشترك ميان فتنه گران، اپوزيسيون خارج نشين و دنباله هاي داخلي آنها مورد استفاده قرار گرفته است. در همين رابطه رضا ربع پهلوي، فرزند شاه معدوم ايران در ادامه دوره گردي هاي خود با حضور در برخي رسانه هاي ضد انقلاب از جمله شبكه شايعه پراكني بي بي سي، ارگان رسمي دولت انگليس، براي دومين بار ظرف يك هفته گذشته نظرات خود را براي اجرايي شدن انتخابات آزاد در ايران بازگو كرد.

مجري بي بي سي در توضيح ابتدايي برنامه خود گفت: «ميهمان امشب ما كسي است كه مدتي است تلاش مي كند جبهه اي از نيروهاي مخالف ايران را به دور هم جمع كند. مي گويد هدف او از اين كار دستيابي به شرايط مناسب براي برگزاري انتخابات آزاد، سالم و آزادانه در ايران است...»

مجري در ادامه برنامه پرسيد؛ «شما مدتي است كه تلاش مي كنيد شوراي ملي ايران متشكل از نيروهاي مخالف جمهوري اسلامي ايران را تشكيل دهيد چرا فكر مي كنيد وجود چنين تشكيلاتي آن هم در خارج از كشور لازم است؟» و ربع پهلوي با سياه نمايي از اوضاع ايران گفت: «بسياري از آزاديخواهان مملكت به هر حال به اين نتيجه رسيده اند كه تنها راه خروج از بن بست به وجود آمده در داخل كشور كه به خاطر ماهيت نظام حاكم بر ايران است، تشكيل يك نظام سكولار پارلماني است كه دموكراسي واقعي را در مملكت بتواند برقرار كند.»

وي كه در فتنه 88 بارها همراهي و حمايت علني خود را از اغتشاشگران اعلام كرده بود در پاسخ به اين سؤال كه «حدود 3 سال پيش در همين برنامه شما از جنبش سبز ايران و آقاي ميرحسين موسوي حمايت كرديد آيا تلاش براي تشكيل چنين شورايي به اين معناست كه شما ديگر از جنبش سبز حمايت نمي كنيد؟» گفت: «جنبش سبز خيلي فراتر از يك اعتراض به نتيجه انتخابات بود اين فرصتي بود كه مخالفان رژيم بايد از آن استفاده مي كردند. مهمترين مسئله در آن زمان اين بود كه اين جنبش حفظ شود...»

وي در ادامه براندازي نظام جمهوري اسلامي ايران را يك امر كليدي خوانده افزود: «اما يك امر كليدي كه نبايد هرگز فراموش شود اين است كه اين نظام بايد تغيير كند... ما به دنبال آن هستيم كه اساس اين نظام را زير سؤال ببريم نه آن كه به دنبال تغييرات در قالب اين نظام باشيم... هدف ما انحلال اين نظام است هدف ما تغيير اين نظام است ما انحلال طلبيم اصلاح طلب نيستيم...»

مجري بي بي سي در ادامه در واكنش به خيال بافي هاي رضا پهلوي با لحني آميخته به تمسخر و تحقير از او پرسيد: «اين كار شما را مشكل تر مي كند به دليل اين كه آنهايي (اصلاح طلبان) كه در داخل كشور طرفدار اصلاح نظام بودند و حتي به قانون اساسي هم پايبند بودند و به مراتب طرفداران بيشتري هم در داخل كشور داشتند نتوانستند كاري بكنند آن وقت شما مي گوييد مي خواهيد نظام را منحل كنيد و يك نظام جديد سكولار برقرار كنيد.

شما فكر مي كنيد كسي در داخل كشور از شما پشتيباني خواهد كرد؟» كه وي با دستپاچگي و با طفره رفتن از پاسخ به اين سؤال گفت: «اين سؤال را بايد شما از مردم بپرسيد اگر اصلاحات جواب مي داد كه مشكل حل بود و الان بعد از 15-20 سال مشكلي ديگر نبود.»

اولمرت: اسرائيل حاضر نيست خودش را قرباني كند!
در حالي كه نخست وزير سابق اسرائيل مي گويد اسرائيل نبايد پيشتاز درگيري با ايران باشد، يك كارشناس صهيونيست گفت: اسرائيل خود را قرباني و فداي ديگران نمي كند. ايهود اولمرت به بي بي سي گفته است: لزومي ندارد اسرائيل پيشتاز درگيري و حمله نظامي به ايران باشد بلكه بايد تنها به عنوان عضوي از ائتلاف جهاني در برابر ايران قرار گيرد.

 وي افزود: آمريكا، اروپا و قدرت هاي بزرگ آسيا بايد دست به كار شوند و اسرائيل هم يكي از آن بازيگران باشد و نه رهبر آن بنابراين بحث سر اين نيست كه بايد جلوي هسته اي شدن ايران را گرفت يا نه. بحث سر اين است كه اسرائيل پرچمدار باشد يا نه. او در توضيح اظهاراتش درباره اينكه نتانياهو سه ميليارد دلار را بابت برنامه هاي بيهوده براي حمله به ايران هدر داده، گفت: حاضر نيستم وارد جزييات در اين خصوص شوم، فقط اين را مي گويم و كساني كه در اسرائيل بايد حرفم را مي فهميدند متوجه شدند دولت 11ميليارد شيكل (واحد پول اسرائيل) براي آماده كردن طرح هايي خرج كرد كه همان موقع هم واقع بينانه نبودند، اجرا نشدند و بعيد است در آينده هم اجرا شوند اما در مورد اينكه خود اين طرح ها چه بود، نه داخل اسرائيل به صورت عمومي در مورد آن حرف مي زنم و نه خارج از اسرائيل.

 «اولمرت» در پاسخ به اين سوال كه حمله به ايران چه خطراتي براي اين كشور دارد؟ گفت: چه بهتر كه با كشوري كه فقط 1200 كيلومتر از اسرائيل فاصله دارد وارد جنگ نشويم؛ ما به اندازه كافي جنگ داشته ايم و خيلي تمايل به ورود به جنگ ديگر نداريم. از سوي ديگر مرداك خدار مامور سابق اطلاعات نظامي اسرائيل به سي ان ان گفت: اسرائيل براي نجات غرب خود را فدا نخواهد كرد. ما خود را فداي ديگران نمي كنيم.

 وي اضافه كرد: اقدام يك جانبه خارج از توان اسرائيل است. در همين حال دويچه وله در گزارشي اعلام كرد: شرايط بد اقتصادي براي اتباع اسرائيل به مراتب مهمتر از چگونگي رويكرد نسبت به برنامه اتمي ايران يا ادامه مذاكرات صلح با فلسطيني ها است. در آخرين نظرسنجي ها 47 درصد پرسش شوندگان به روزنامه هاآرتص گفته اند كه بحران اقتصادي مهمترين نگراني آنان است. تهديدات ايران 10درصد و ادامه مذاكرات صلح با فلسطيني ها تنها 18 درصد از دغدغه هاي پرسش شوندگان را تشكيل مي دهند.

 دويچه وله افزود: در تابستان 2011 صدها هزار اسرائيلي به نشانه اعتراض به اوضاع نابهنجار اقتصادي به تظاهرات دست زدند. هزاران معترض ماه ها در مركز شهرهاي بيت المقدس و تل آويو در چادرها خوابيدند. كسري بودجه اسرائيل در سال 2012 بالغ بر 8 ميليارد يورو برآورد مي شود.

جمهوري اسلامي محكوم به بقاست
همكار نشريات زنجيره اي در روزگار اصلاحات تأكيد كرد: جمهوري اسلامي محكوم به بقاست.
داريوش سجادي (مدير يكي از شبكه هاي ماهواره اي تعطيل شده) در وبلاگ خود نوشت: اخيرا در پارك مصفائي در مركز كوالالامپور (مالزي) فرصتي دست داد تا با يكي از سبزهاي انحلال طلب به تفصيل به بحث بنشينم.

خلاصه عرائض بنده در آن ملاقات را در يك پاراگراف مي توان خلاصه كرد؛ جمهوري اسلامي به دو دليل محكوم به بقاست. نخست آنكه نظام جمهوري اسلامي هيچ مدل جايگزيني كه از حيث مباني انديشگي حرفي براي گفتن را داشته باشد در مقابل خود ندارد. دوم آنكه نظام كماكان از حيث تئوري و عقيدتي از مباني انديشگي محكم و قابل دفاع و منطق پذيري برخوردار است كه توان به چالش كشيدن رقبا را به شكلي توانمند به او مي دهد.وي مي افزايد: تمام حلقه هاي فكري مدعي آلترناتيو بودن براي جمهوري اسلامي الگوهاي نخ نما شده مسبوق به سابقه غيرقابل اعتبارند.
 
اعتراف ضدانقلاب همه دردمان «ولايت فقيه» است

تأملي كوتاه بر مواضع ضد انقلاب- از مدعي چپگرايي گرفته تا سلطنت طلب و منافق و سكولار و لائيك و...- نشان مي دهد همه شان يك درد مشترك بيشتر ندارند و آن هم چيزي نيست جز «اصل ولايت فقيه».

در تازه ترين اظهارات مشاور فراري كروبي در يادداشتي كه توسط گويانيوز- ارگان رسمي سازمان سيا- منتشر شده، با اشاره به فعال شدن اپوزيسيون با توجه به نزديكي انتخابات، به سبزها تاخته و مي نويسد؛

«مهدي كروبي در آستانه برگزاري نمايش انتخاباتي مجلس نهم در پيامي كه توسط همسر او منتشر شد اعلام كرد: «ان شاءالله مردم در فرصتي مناسب ارزش هاي موجود در قانون اساسي 1358 را البته با اصلاحاتي كه در گذر زمان ضروري مي نمايد احيا كنند». اين سخن كروبي نشان داد او نه تنها به نسخه فعلي قانون اساسي كه در آن ولايت فقيه داراي «اختيارات مطلق» مي باشد اعتقادي ندارد بلكه نسخه اوليه قانون اساسي را نيز به شرط اعمال اصلاحات متناسب با زمان، مفيد مي شمارد و البته شرط آن را هم قبول مردم مي داند.

علاوه بر مهدي كروبي، تعداد ديگري از زندانيان سرشناس جنبش سبز نيز اصلي ترين مفهوم موجود در قانون اساسي فعلي يعني ولايت فقيه را رد كرده اند. پس با قاطعيت مي توان گفت فراكسيون تريبون دار جنبش سبز نه تنها تمامي جنبش را نمايندگي نمي كند بلكه حتي اجازه ندارد خود را سخنگوي اپوزيسيون اسلامگراي داخل كشور معرفي نمايد. اين نكته اي است كه توجه به آن، ميزان صداقت «فراكسيون خواهان حفظ نظام جمهوري اسلامي» را آشكار خواهد ساخت.»

در همين راستا «ب.ح» يكي از عناصر ضد انقلاب خارج نشين در گفت وگويي با روز آنلاين، به رمزگشايي از سناريوي «انتخابات آزاد» پرداخته و مشكل اول و آخر اپوزيسيون را ولايت فقيه دانسته و در اين مورد مي گويد؛ «تلقي نيروهاي مختلف سياسي از انتخابات آزاد، از اين مفهوم با يكديگر تفاوت دارد. با اين وجود همه گير شدن بحث انتخابات آزاد در ميان نيروهاي منتقد و اپوزيسيون، مسأله اي مثبت است، اين مفهوم در تقابل با خواست و اراده ولي فقيه قرار مي گيرد كه خواستار آن است كه انتخاباتي غير رقابتي برگزار شود. بنابراين براي برگزاري يك انتخابات آزاد يا رقابتي در ايران، نياز به گذر از ولايت فقيه با حداقل محدود كردن آن است.»
 
منظور ما از انتخابات آزاد دردسرآفريني است!
ارگان عناصر ضد انقلاب مقيم فرانسه معتقد است ادعاي «انتخابات آزاد» در واقع شعار اپوزيسيون براي عبور از جمهوري اسلامي است اما اين شعار عملي نخواهد شد.

روز آنلاين از قول رامين پرهام (پسر باقر پرهام از عناصر چپ گرا) نوشت: شعار انتخابات آزاد توسط نيروهاي مخالف جمهوري اسلامي مطرح مي شود هرچند تصور من اين نيست كه چنين شعاري بتواند باعث تغيير رفتار حاكميت شود.
پرهام افزود: اگر اين شعار باعث تغيير رفتار نظام جمهوري اسلامي شود بسيار هم عالي است و همه مخالفان از جمله من از آن استقبال مي كنيم اما اين مسئله رخ نخواهد داد.

وي درباره نقش اصلاح طلبان در مطرح شدن اين شعار و امكان گرد آمدن آنها با ديگر نيروهاي مخالف مي گويد: «پس از تجربه سنگين انتخابات 88 در ميانه بدنه كادرهاي اصلاح طلب ريزش شديدي رخ داده است. كساني كه خاتمي را خاتمي كردند، ريزش كرده اند، از اصلاح طلبان بريده اند و برخي از كشور خارج شده اند. يكي از مؤلفه هاي اثبات اين امر و شكست اصلاحات، برآمدن احمدي نژاد در سال 84 است. اگر اصلاحات پيروز شده بود و ريزشي در كار نبود، هرگز احمدي نژاد به پيروزي نمي رسيد.

بيژن حكمت از اعضاي گروهك موسوم به اتحاد جمهوري خواهان نيز گفته است: «شعار انتخابات آزاد از سوي نيروهاي اپوزيسيون و به ويژه از طرف جمهوري خواهان ملي در سال هاي گذشته پيش كشيده شده و تلاش شده است كه اتحادي در اين زمينه ميان نيروهاي اپوزيسيون به وجود آورد؛ انتخابات آزاد در واقع به معناي گذر از جمهوري اسلامي است.

اما اين كه آيا اين مسئله مي تواند تأثيري در رفتار حاكميت بگذارد يا خير؛ من بعيد مي دانم. به نظرم اپوزيسيون خارج از كشور اين قدرت و تأثيرگذاري را ندارد كه بر رفتارهاي حكومت تأثير داشته باشد يا آن را تغيير دهد. انتخابات آزاد وقتي مي تواند به حكومت تحميل شود كه جنبشي در داخل ايجاد شود يعني تنها هم صدايي ميان نيروهاي اپوزيسيون و شرايط بين المللي براي تحقق اين امر كافي نيست، بلكه نياز به جنبشي در داخل كشور داريم.»

وي مي افزايد: نيروهاي اپوزيسيون بايد بر شعار انتخابات آزاد تأكيد كنند اما در درون كشور، وضع كمي تفاوت دارد. در داخل كشور بحث بر سر اين است كه با وجود حصر آقايان موسوي و كروبي و خانم رهنورد، وجود زنداني هاي سياسي و... آيا مي توان از اين مسائل صرف نظر كرد و وارد انتخابات شد؟ به نظر نمي رسد كه اين مسئله شدني باشد.
در همين حال سايت جرس ضمن مطلبي خواستار حضور در انتخابات با وجود متهم شدن به ناجوانمردي در قبال موسوي و كروبي شد و نوشت: انتخابات آزاد حق ماست. ما نبايد بگذاريم انتخابات بدون دردسر برگزار شود(!)

*وطن امروز:


کواکبیان از سر اصلاحات هم زیاد است!
محمد خاتمی در جلسه‌ای و در پاسخ به سوال یکی از حامیان اصلاحات که نظر وی را درباره کاندیدای مطلوب اصلاح‌طلبان پرسیده با لحنی طنزگونه گفته است:«گزینه اصلاحات کواکبیان است.

 او از سر اصلاحات هم زیاد است.» به گزارش مشرق، خاتمی در ادامه گفته: «البته من برخی خصلت‌های نجفی را می‌پسندم. این واقعیتی است که ما در قحط‌الرجال هستیم. اختلافات هم آن قدر زیاد شده که اجماع‌شدنی نیست.» این در حالی است که در جلسه هفته گذشته اصلاح‌طلبان، بحث‌های مفصلی درباره کاندیداتوری محمدرضا عارف و حسن روحانی شده است.

 اکثر اعضای جلسه معتقد بودند عارف و حسن روحانی آدم‌های خشکی هستند که دافعه آنها بیش از جاذبه آنهاست. یکی از اعضای مجمع روحانیون در این ارتباط افزوده است: « من معتقدم اگرچه دافعه عارف کمتر از حسن روحانی است اما وی نمی‌تواند گزینه مطلوبی برای برون‌رفت اصلاحات از وضعیت موجود باشد. مدیریت عارف ضعیف است و توان اداره کشور را ندارد. حسن روحانی هم فقط خودش را قبول دارد».

یاسر هاشمی: نامزدی «روحانی» قطعی است
یاسر هاشمی رئیس دفتر مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با محافظه‌کاری خاص خانواده هاشمی می‌گوید: «مردم از شرایط جاری کشور به‌خصوص عملکردهای توام با افراط و تفریط که بر همه شئونات کشور سایه انداخته، خسته شده‌اند و نگاه آنها به سمت وحدت ملی در همه جوانب شده است.

در واقع به طور جدی می‌توان گفت که اعتدال به یک خواست عمومی در بین دلسوزان نظام تبدیل شده است». به نوشته روزنامه بهار، یاسر هاشمی درباره نامزدی حسن روحانی گفت: «به نظر باید گفت نامزدی دکتر حسن روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم قطعی است. به همان دلیل که گفتم اکنون اعتدال یک خواست عمومی شده است».

افزایش درخواست‌ها برای مجازات عوامل ترور مولوی جنگی زهی
دستگیری و اعترافات مهم مولوی نقشبندی از عوامل اصلی وهابیت بین‌المللی در جنوب شرق و ارتباط وی با عناصر وهابی در قطر، امارات و کویت به اعتقاد ناظرین سیاسی یک نقطه عطف برای رسوایی خط نفاق در سیستان و بلوچستان خواهد بود.

این در حالی است که پس از انتشار اعترافات عوامل ترور مولوی جنگی زهی احساسات و نفرت مردم سیستان و بلوچستان علیه جریان سازماندهی شده وهابیت بیش از پیش تحریک شده و درخواست برای مجازات عوامل ترور مولوی جنگی زهی به اوج خود رسیده است.

در همین حال خانواده‌های شهدای تروریستی سیستان و بلوچستان با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از نفوذ و تاثیرگذاری جریانات افراطی مذهبی بر سیر دادرسی مجازات عوامل شهادت مولوی جنگی زهی، برخورد قاطع و عادلانه مسؤولان قضایی در محاکمه و مجازات عاملان شهادت مولوی مظلوم شهید جنگی زهی را مایه دلگرمی خانواده‌های داغدیده و آسیب‌دیدگان جنایات گروهک شیطانی جندالشیطان و عاملی مهم و موثر در پیشگیری از حوادث مشابه و موجب تقویت وحدت و اخوت شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان اعلام کردند.

مشاور موسوی با بی‌بی‌سی قرارداد بست
اردشیر امیرارجمند مشاور میرحسین موسوی به عنوان نماینده رسانه‌های اپوزیسیون تفاهمنامه‌ای را با بی‌بی‌سی امضا کرده است تا بتوانند از آرشیو این شبکه تلویزیونی استفاده کنند.

 امیرارجمند در قبال استفاده از آرشیو بی‌بی‌سی متعهد شده میهمانان و کارشناسان مورد نیاز این شبکه را برای انتخابات یازدهم هماهنگ کند. از سوی دیگر مدیران بی‌بی‌سی درصددند باکس انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری ایران را راه‌اندازی کنند. یکی از محورهای اصلی این بخش آموزش خبرنگاری، عکاسی، فیلمبرداری و نحوه ارسال مطالب تهیه شده به خارج کشور است. نحوه فیلمبرداری با موبایل از زوایای گوناگون و چگونگی مونتاژ تصاویر و ارسال به بی‌بی‌سی از مهم‌ترین بخش‌های آموزشی بی‌بی‌سی خواهد بود.

*خراسان:

دستور دولت براي ساخت 20 هزار مسکن ويژه محرومان
بر اساس پيشنهاد جديد يک مسئول ارشد دولتي که توسط کابينه به تصويب رسيد و اخيرا رحيمي آنرا ابلاغ کرده، طرح احداث 20 هزار واحدمسکوني براي محروماني که امکان ساخت و ساز ندارند با مشارکت وزارت تعاون ، بانک مرکزي، بنياد مسکن انقلاب اسلامي و کميته امداد امام خميني (ره) اجرايي خواهد شد و قرار است به زودي آيين نامه هاي آن نيز نهايي شود.

گمرک کشور همسايه ورود کاميون هاي سوختي ايران را ممنوع کرد
بر اساس بخشنامه اخير وزارت اقتصاد يکي از کشورهاي همسايه،گمرکات اصلي اين کشور، تا اطلاع ثانوي ورود و تخليه کاميونهاي حامل سوخت از مبداء ايران ممنوع بوده و اجازه اين کار تا اطلاع ثانوي صادر نخواهد شد. پس از مشخص شدن اين موضوع، مقامات ايراني نيز دستور توقف حرکت کاميونها را صادر کرده و موارد براي پيگيري به وزارت خارجه ابلاغ شده است.

*آرمان:


حضور فاطمه و محمد ‌هاشمی در همایش سرطان
شنیده شد که همایش سرطان و پیشگیری دیروز با حضور چهره‌هایی همچون فاطمه ‌هاشمی، محمد‌ هاشمی‌رفسنجانی و معصومه ابتکار برگزار شد. فارس نوشت؛ در این همایش پس از مدت‌ها، فاطمه ‌هاشمی‌رفسنجانی به عنوان مدیر عامل بنیاد امور بیماران خاص در همایش تخصصی حوزه کاری خود حاضر شد. این همایش که باید در ساعت 8 صبح آغاز می‌شد در ساعت 9 آغاز به کار کرد که البته حضور فاطمه هاشمی به یکباره آن هم پس از گذشت یک ساعت از شروع برنامه، در حالی که اعلام شده بود حاضر نمی‌شود، غیر منتظره بود.

تکذیب نظرسنجی مرکز پژوهش‌ها‌ درباره لاریجانی
شنیده شد که مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد که هیچ‌گونه کار تحقیقی، پژوهشی و نظرسنجی برای هیچ یک از کاندیداهای احتمالی صورت نگرفته است و اساسا این مرکز دارای مرکز نظرسنجی نیست.

سایت مرکز پژوهش‌های مجلس نوشت: در پی گفت‌وگوی یکی از نمایندگان عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، مبنی بر کار تحقیقی، پژوهشی و نظر سنجی مشترک مرکز پژوهش‌ها و فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی برای حضور دکتر لاریجانی در انتخابات، روابط عمومی مرکز پژوهش‌ها این اظهارات را کذب محض دانست.

جوابیه عسگراولادی به‌ کیهان
شنیده شد که صحبت‌های عسگراولادی باعث شد روزنامه کیهان مطلبی در مورد او بنویسد. فارس نوشت؛ در پی مطلب روزنامه کیهان، عسگراولادی هم جوابیه‌ای نوشته بود. شریعتمداری در انتهای جوابیه خود به عسگراولادی نوشت: در خاتمه، اگر خدای نخواسته جسارتی از این قلم به ساحت همیشه دوست داشتنی و قابل احترام شما شده باشد، پیشاپیش عذرم را بپذیرید و بر من خرده مگیرید، چرا که شما خود اصرار فرموده بودید نظر کیهان در ذیل جوابیه حضرتعالی مطرح شود.

بررسی ویژه حساب‌های دانشجویان ایرانی در یک بانک آمریکایی
شنیده شد که یک بانک آمریکایی اعلام کرد که به طور ویژه حساب دانشجویان ایرانی خود را بررسی می‌کند و احتمال دارد بعضی از آنها را مسدود کند. فارس نوشت؛ دفتر ممیزی پولی دولت آمریکا اعلام کرد: این بانک در ارائه گزارش‌های مالی مربوط به مبادلات مشکوک، عملکرد درستی نداشته و احتمالا با استفاده از نفوذ قانونی به فعالیت‌های پولشویی و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی کمک کرده است.

 این دفتر اعلام کرد با برخی از مشتریان ایرانی خود تماس گرفته‌ایم و به بعضی از آنها نامه‌ نوشته‌ایم، اما حتی پس از پاسخگویی آنها، هنوز امکان بسته شدن حساب برخی از آنها به قوت خود باقی است.

روزی 100میلیارد چک برگشتی
شنیده شد که برگشت چک در کشور به بی‌سابقه‌ترین رکورد خود در سال‌جاری دست یافت. انتخاب نوشت؛ روزانه حدود ۷۰ تا ۷۵ هزار چک در کشور برگشت می‌خورد. تعداد چک‌های صادر شده اما طی 10سال گذشته حدود 25درصد کاهش داشته در حالی که مبلغ چک‌های صادره در این مدت 576درصد رشد یافته است. تعداد چک‌های برگشتی نیز در این مدت 10سال حدود 105درصد و مبلغ آنها 684 درصد افزایش داشته است.

بازگشت کشتی توقیف شده ایرانی از سریلانکا
شنیده شد که کشتی ایرانی امینا که در سریلانکا توقیف شده بود به ایران بازگشت. تسنیم نوشت؛ مدیرعامل شرکت کشتیرانی ایران گفت خروج کشتی«امینا» با توافق دولت سریلانکا صورت گرفته است و هم اکنون این کشتی در ایران قرار دارد. پیش از این یک مقام نیروی دریایی سریلانکا گفته بود، محل کشتی فله‌بر ایران که هفته گذشته همراه با 14 خدمه خود از آب های این کشور متواری شد مشخص نیست.

شعار شریعتمداری در انتخابات
شنیده شد که سخنگوی ستاد انتخاباتی محمد شریعتمداری با بیان اینکه شریعتمداری مستقل وارد عرصه انتخابات خواهد شد، شعار وی را دولت اعتدال اعلام کرد. تسنیم نوشت؛ محسن بهرامی سخنگوی ستاد انتخاباتی محمد شریعتمداری با بیان اینکه برنامه‌های انتخاباتی محمد شریعتمداری با مشورت گروه‌های مختلف فکری و سیاسی تدوین شده است، گفت: دولت آینده باید در دو حوزه، فعالیت‌های خود را متمرکز کند؛ نخست، توسعه روابط خارجی و دوم، مسائل اقتصادی. شریعتمداری در هر دو حوزه توانمندی‌هایش را به اثبات رسانده است.

جوگیری از ورود 7 گروه تروریستی به کشور
شنیده شد که فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفت: مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی از ابتدای امسال تاکنون از ورود هفت گروه تروریستی که قصد انجام عملیات خرابکارانه را در کشور داشتند، جلوگیری کرده است. به گزارش ایرنا، سردار حسین ذوالفقاری افزود: در آخرین عملیات، هفته گذشته دو تروریست در مرزهای شرقی، قصد ورود به خاک کشور را داشتند که با اقدام نیروهای مرزبانی، ناچار با رها کردن دو جلیقه انتحاری و تجهیزات انفجاری همراه خود شده و با استفاده از تاریکی شب متواری شدند.

قزاقستان میزبان مذاکرات ایران و 1+5؟
شنیده شد که یک سایت خبری از اعلام آمادگی قزاقستان برای میزبانی مذاکرات ایران و 1+5 خبر داد. به گزارش سایت صدای روسیه، یرلان ایدریسوف، وزیر امور خارجه قزاقستان بار دیگر آمادگی کشورش را برای میزبانی مذاکرات ایران و 1+5 اعلام کرد. مقامات این کشور در گذشته در گفت‌وگو با طرفین مذاکرات تمایل خود را برای میزبانی بیان کرده بودند. تاکنون پیشنهاداتی برای مکان برگزاری مذاکرات ایران و 1+5 مانند استانبول و ژنو مطرح شده‌اند، اما هنوز طرفین درباره مکان و زمان مذاکرات به نتیجه نرسیده و رایزنی‌ها در این رابطه ادامه دارد.

تاسیس قرارگاه جنگ نرم در ستاد کل نیروهای مسلح
شنیده شد که معاون امور بسیج و دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح ایران از تشکیل قرارگاه جنگ نرم با ابلاغ رهبر معظم انقلاب خبر داده است. فارس به نقل از مسعود جزایری، می‌نویسد که این راه‌اندازی به منظور آن است تا «مصاف تعریف شده‌تری با دشمنان جمهوری اسلامی داشته باشیم.» وی افزود که ستاد کل نیروهای مسلح اخیرا اتاق فکر فیلم و سینما را هم راه‌اندازی کرده که برای قرارگاه جنگ نرم بسیار مفید است. وی گفته که قرار است این اتاق فکر، سند بالادستی فیلم و سینمای نیروهای مسلح و نحوه عمل این نیرو در عرصه فیلم، سینما،سریال یاشهرک‌های سینمایی را مشخص سازد.

تقلید صدای رئیس ستاد دیه
شنیده شد که اسدا... جولایی رئیس سازمان دیه از دستگیری یک کلاهبردار خبر داد که با یکی از طلا فروشان معروف تهرانی تماس گرفته و با تقلید صدای من قصد داشته بیش از 60 میلیون تومان دیه برای آزادی یک زندانی فرضی از این مغازه‌دار دریافت کند. مهر نوشت؛ جولایی گفت: از قضا یکی از دوستان این طلا فروش که بنده را می‌شناخته طی تماسی با من موضوع را گفت و فرد کلاهبردار دستگیر شد.

*تهران امروز:


خلاصي از دست فتنه گران در عرض يك‌سال

جعفر شجونی عضو مشترک موتلفه و جامعه روحانیت مبارز در حالی از آزادی موسوي و كروبي به عصر ايران خبر مي‌دهد که سخنگوی قوه قضائيه در آخرین نشست خود با خبرنگاران از تداوم حصر خبر داده بود.شجوني به سكوت موتلفه درباره سخنان عسگر اولادي اشاره مي‌كند و اظهارنظر‌هاي اعلام شده را حاشيه‌سازي براي عسگر اولادي و موتلفه مي‌داند.

 وي در ادامه گفت: حالا که نظام موسوی و کروبی را آزاد کرده است، این حرف‌ها بی‌مورد است. آنها خیلی وقت است که آزاد شده‌اند و به هر جا که دوست دارند، می‌روند و رفت و آمد طبیعی خود را دارند و به طور دائم با خانواده‌هایشان دیدار می‌کنند و نظام چون نگران امنیت‌شان است، از آنها به خوبی مراقبت می‌کند تا از هجوم مردمی که از دستشان عصبانی هستند در امان بمانند.

 البته به نظر من رفتار با آنها اشتباه بود و باید از اول محاکمه می‌شدند تا قانون جوابشان را بدهد. البته حکومت مصلحت دانسته آنها را محاکمه نکند و در شرایط فعلی بمانند.البته باید گفت که تقصیر از خودشان است که بیانیه می‌دادند و سعی می‌کردند مردم را علیه نظام بشورانند.وي در مقابل اعتراض به اينكه سخنانش متضاد سخنگوي قوه قضائيه است گفت: ببینید! شما باید شرایط را درنظر بگیرید و بعد از آن اظهارنظر کنید. اینکه موسوی و کروبی محدودیت هایی دارند و از شرایط عادی محروم هستند.

 اما باید در نظر بگیرید که نظام به فکر آنها و امنیت شان است. مردم از دست موسوی و کروبی عصبانی هستند و احتمال هر اتفاقی وجود دارد.شجوني درباره عكس‌العمل‌هاي موتلفه به سخنان عسگر اولادي گفت: ما سکوت کردیم و منتظر این هستیم تا آقای عسگراولادی بتواند برنامه‌هایش را پیگیری کند.وي در خصوص اينكه اين برنامه چه چيز‌هايي است توضيح داد:خودش اینطور گفته است، یک‌سال زمان می‌خواهد تا کاری کند که همه از شر سران فتنه خلاص شوند. به همین دلیل سعی داریم تا با او مماشات کنیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقاتی می‌افتد.

دبیر انصار حزب‌الله: دولت اصلاحات بهتر از دولت احمدي‌نژاد بود
عبدالحمید محتشم دبیر انصار حزب‌الله سوژه نداشتن را دليل كم بودن فعالیت‌های انصارحزب‌الله مي‌داند و مي‌گويد: ملاحظه کنید زمانی ما مثلا درباره راهبرد دولت سازندگی و دولت اصلاحات بحث و مناقشه داشتیم.حداقل در دولت نهم و دهم در اصول اعلامی آنان مناقشه زیادی نداریم.

 اما بعدا زیگزاگ‌هایی ایجاد کردند كه روی آنان بحث شد.وي در باره دوران اصلاحات مي‌گويد: در دوره اصلاحات گره‌های کوری ایجاد می‌شد که ناگزیر باید با دندان بازش می‌کردیم.وي در جواب به اين سوال كه آن زمان انصارحزب‌الله حتی به سفرهای آقای خاتمی اعتراض می‌کرد، آیا این سفرها گره کور بود؟ گفت:بله، رئیس دولت اصلاحات یکسری سیاست‌های لیبرالی را اعلام کرده و به آن پایبند بوده و عمل می‌کرد. این دیدگاه مرتب تنش آفرین است.

 محتشم با اين ادعا كه به انصار حزب‌الله كمك مالي نمي‌شود گفت:عمده‌ترین هزینه‌های ما در مرکز نشریه بود که وزارت ارشاد موظف بود به ما هم کمک کند. البته کمک‌های وزارت ارشاد هم متفاوت بود. برخی اوقات مانند دولت فعلی به شدت کمک را محدود کرده است. حق یارانه کاغذی که به ما می‌دهد کمتر از دیگران است.

وي مي‌افزايد:دولت اصلاحات در این زمینه بهتر از دولت احمدي‌نژاد بود. البته آن زمان ما کاغذ را با قیمت نازلی از خود ارشاد یا نهادهای زیر مجموعه آن می‌خریدیم. اما الان باید از بازار آزاد تهیه کنیم و یارانه آن را از دولت دریافت کنیم. البته دولت یارانه ای را که مصوب کرده است به ما بپردازد، به یک سوم کاهش داده است.محتشم در خصوص تجمع‌هاي انصار به خبر آنلاين مي‌گويد:یکسری تجمعات و تظاهرات مخل نظم است که نیازمند مجوز است.

این تجمعات عموما باعث مزاحمت برای دیگران است. عده ای دیگر هم هستند که نقدی دارند واز نظر دادستان کل کشور تجمعات ما نهی ندارد.وي مي‌افزايد: مسئولیت کسانی که به عنوان مخالفان ما تجمع می‌کنند، بر عهده خودشان است. چرا که آنان هستند که زمینه تقابل را فراهم می‌کنند.

دولت مدیران فرمانبردار مي‌خواهد
داوود مددی اولین مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در دولت احمدي‌نژاد، دولتي‌كردن تامين‌‌‌اجتماعي را يك خطاي محض عنوان كرد و گفت: دولت با تغییر ماده 17 قانون تامین اجتماعی، ساختار شوراي عالي تامين‌‌‌اجتماعي را كه متشكل از نمايندگان بيمه شدگان و كارفرمايان بود دستخوش تغييراتي كرد و اين سازمان را به سوي دولتي‌شدن سوق داد.

وي گفت: ايجاد تغيير در تركيب اعضاي اين شورا بايد درجهت افزايش نقش بخش خصوصي در مديريت اين سازمان صورت مي‌گرفت زیرا وقتي اين سازمان دولتي شود، تحكم‌هاي دولتي و برخي تحميل‌ها از اين ناحيه، اصل شايسته سالاري را در اين سازمان خدشه دار مي‌كند.

مددي با اشاره به تغییرات پی در پی مدیران در این سازمان به زندگي نيوز گفت: عزل و نصب‌های متعدد به اين دليل است كه در دولت‌هاي نهم و دهم، ديدگاه‌ها به يك مدير، ديدگاه مناسبي نيست و مديران صرفا، عواملي فرمانبردار تلقي مي‌شوند.وی با تاکید بر آنکه تغییر مداوم در دولت برای تمام بخش‌ها رخ داده است اظهار کرد: در دولت نگاه به مدیر بر اساس اطاعت از اوامري است كه مي‌گويد اين مبالغ را به اين امور اختصاص دهيد يا از اين محل برداشت كنيد. مدیران بالا دستی به‌دنبال اين نبوده‌اند كه يك مدير بتواند راهبر خوبي باشد.

وی یک آسيب‌های جدی وارد شده به سازمان تامین اجتماعی را انتصاب مدیران سیاسی دانست و گفت:انتصاب مدیران سیاسی به سازمان لطمه جدی وارد کرد و این سازمان را از مسیر پیشرفت دور کرد.وی با تاکید بر اینکه سازمان از مشكلات و معضلات دروني بسياري رنج مي‌برد گفت:هدر‌روی منابع یکی مشکلات پیش روی سازمان است که هیچ کدام از مدیران فکری برای حل آن نکردند.

وی با انتقاد از نوع نگاه مدیران به شرکت سرمايه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی گفت:انتصاب افراد نا‌لایق و نگاه هزینه ای به منابع این سازمان از دیگر چالش های سازمان تامین اجتماعی است. مددي با ارائه نمونه ای گفت:در دوره مدیریت من در يك مقطعي سازمان را تحت فشار قرار دادند كه مبالغي را براي حمايت مالي از اقداماتي اختصاص دهد که هیچ ربط و نفعی برای تامین اجتماعی نداشت.اما چه دليلي داشت كه پول بيمه‌ شده‌ها را كه حكم حق‌الناس دارد، صرف امور بی ربط كنیم؟

روايت روانبخش از كانديداتوري حسن خميني
قاسم روانبخش عضو هيات علمي موسسه آموزشي، پژوهشي امام خميني درباره عدم قبول سيدحسن خميني براي كانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري به مثلث گفت:سيدحسن خميني به دو دليل كار عاقلانه‌اي كرد كه گفت نامزد رياست‌جمهوري نمي‌شود، چون خود وي نيز مي‌داند پست رياست‌جمهوري تجربه بالاي اجرايي مي‌خواهد و او اين تجربه را ندارد و دوم اينكه مردم هم به ايشان اقبالي ندارند،چون جريان فتنه را محكوم نكرد و عكس‌العملي هم كه مردم به سيد در حرم امام داشتند، مشت نمونه خروار است و از صندوق آرا همچنين نتيجه‌اي بيرون مي‌آيد.

واکنش شیخان به اظهارات اخیر سخنگوی قوه قضائيه
محمد شیخان سرپرست معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئيس‌جمهوردر واکنش به اظهارات اخیر سخنگوی قوه قضائيه مبنی بر عدم ارسال اسامی 300بدهکار بانکی از سوی دولت به قوه قضائيه، به آريا گفت: شاید دلیل اینگونه اظهارنظرها و فقدان انگیزه جدی برای پیگیری این مسئله، قرار داشتن نام افراد خاصی در لیست پیوست نامه دولت باشد.

وي افزود: به نظر مي‌رسد راحت ترین راه عبور از این مطالبه ملت، کتمان اصل نامه و اسامی پیوست آن باشد، در حالی که اصل نامه رئيس‌جمهوری حتی در رسانه‌‌ها نیز منتشر شده است. شاید بهترین راه حل این است که مدعی‌العموم به این موضوع وارد شود و حق ملت را از دستگاه قضا مطالبه کند.

اين در حالي است كه جعفر قادری نماينده مجلس گفت: موضوع لیست 300 نفره مفسدان اقتصادی که دولت آن را مطرح کرد و ادامه دار شده یک پشت پرده سیاسی دارد که نمی‌خواهم به آن اشاره کنم. اما بهتر است به جای سروصدا کردن، دولت و قوه قضائیه با تعامل و مشترکا موضوع را حل کنند.

موتلفه بگوید که وجود من مضر است، فردا صبح از حزب می‌روم
اسدالله عسگراولادی با اشاره به اينكه من فقط به دلیل اینکه به برنامه‌های اقتصادی حزب موتلفه کمک کنم در آن هستم، به آرمان روابط عمومی گفت: از من هنوز شکایتی نشده و همچنان با حزب موتلفه هستم اما اگر از من بخواهند که بیرون بروم خارج می‌شوم اما از من چنین چیزی نخواسته‌اند. اگر موتلفه به من بگوید که وجود تو مضر است من فردا صبح از حزب بیرون می‌روم. من علاقه‌ای به ماندن در آن حزب ندارم.

آغاز مرحله دوم فروش خیریه هدایای رئيس‌جمهور
حسین بدخشان معاون مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور از آغاز مرحله دوم فروش خیریه هدایای رئيس‌جمهور به نفع مددجویان بهزیستی همزمان با ایام دهه فجر خبر داد. به گفته وي بیست قلم هدایای رئيس‌جمهور در سال گذشته به مبلغ 370 میلیون تومان به فروش رسید که تمامي‌درآمد حاصل از این فروش صرف مسکن سازمان بهزیستی ویژه مددجویان شد.

یکی از فعالان سازمان ایرانی مدافع حقوق بشر سخنرانی سناتور «جان کری» را در نشست گفت و شنود برای تایید انتصاب وی به سمت وزیر امور خارجه آمریکا قطع کرد.

فریاد یک زن ایرانی هنگام پاسخ کری به پرسش‌های سناتورها
یکی از زنان حاضر در نشست گفت و شنود هنگام پاسخ کری به پرسش‌های سناتورها در روز پنج شنبه فریاد زد: ما به صلح در ایران نیازداریم... پلیس زن ایرانی را از تالار سخنرانی بیرون برد. صحبت زن ایرانی حدود یک دقیقه طول کشید. کری در پاسخ گفت در سمت وزیر امور خارجه آمریکا برای گفت‌وگو با ایران و حل مسئله هسته‌ای ایران تلاش خواهد ورزید.

*جمهوری:

رايج فارسي به آخر عمر خود رسيده
نايب رئيس انجمن زبان شناسي در مصاحبه با خبرگزاري ايسنا مدعي شد خط رايج فارسي به آخر عمر خود رسيده و نسل بعدي مسير ديگري را دنبال خواهد كرد كه به جاي خط كنوني منجر به رواج يكي از خطوط "روميايي" خواهد شد.

چگونگي انتشار اين مصاحبه با روش‌هاي موسوم به "مارپيچ سكوت" كه نظر يك اقليت را با بزرگ نمايي رسانه‌اي به عنوان نظر اكثريت القا مي‌كنند مطابقت دارد. زمزمه تغيير خط فارسي در سال‌هاي آخر رژيم فاسد پهلوي مورد اعتراض مردم قرار گرفت و يكي از عوامل منفور شدن آن رژيم در ميان مردم شد.

آتش ال سعود دان خودش را کرفت
بلائي كه آل سعود در نظرداشت به جان سوريه بياندازد، به جان خود آل سعود افتاده است. يك نشريه آلماني نوشت عربستان هر روز گرفتار اعتراض و تظاهرات است. اين نشريه افزود: اين اعتراضات و تظاهرات اختصاص به شيعيان ندارد بلكه حتي در پايتخت عربستان نيز اهل سنت در مجاورت كاخ شاه عبدالله تظاهرات مي‌كنند. اين نشريه افزوده است: در سال جاري بيش از 50 تظاهرات براي آزادي زندانيان سياسي در عربستان انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار