تأمين خواسته و نياز مصرف کنندگان با ارائه خدمات پس از فروش، در حوزه طراحي و ساخت و ديگر پارامترهايي چون کاهش ضايعات و افزايش کيفيت منجر بر رونق بازار محصولات خانگي مي شود.

اسماعيل جليلي عضو کميسيون اقتصادي برنامه و بودجه مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با اشاره بر دو مولفه اساسي قيمت و کيفيت در بازار لوازم خانگي، افزود: اگر توليدکننده بتواند به ازاي محصولي که توليد مي کند علاوه بر کيفيت خوب، قيمت مناسبي را هم ارائه دهد با استقبال مصرف کننده مواجه مي شود.
 
وي تصريح کرد: توليد کننده بايد بر روي پارامترهايي که مدنظر مصرف کننده است تمرکز کند و با استفاده از روش هاي مختلف براي مشتري جذابيت و کشش ايجاد کند و در اين صورت بازار از حالت رکود خارج مي شود.

جليلي خاطرنشان کرد: قدرت خريد مردم يکي از نکات مهمي است که بايد به آن توجه کرد .

وي در خصوص استفاده از صنعت مونتاژ در محصولات خانگي گفت: اگر فرايند مونتاژ صنعت لوازم خانگي با قطعات توليد داخل انجام شود، مفيدخواهد بود  اما چنانچه در فرايند مونتاژ قطعات را از بيرون وارد کنيم به ضرر توليد کننده داخلي است.

عضو کميسيون اقتصادي برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: طرح حمايت از توليد ملي با 56 ماده در دستور کار کميسيون توليد ملي قرار دارد و  بررسي هاي انجام شده توسط شش کارگروه ويژه، طي روزهاي آينده در قالب يک طرح يک فوريتي در صحن علني مجلس مطرح خواهد شد.

وي افزود: توليدکنندگان بايد ضمن کيفيت و قدرت در قبال رقبا با کاهش ضايعات و جلوگيري از اسراف هزينه هاي توليد را کم کنند و با کاهش قيمت تمام شده به نفع مشتريان چرخه توليد را حرکت و بازار را رونق ببخشند./س

برچسب ها: رونق ، بازار ، لوازم خانگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار