مدیرکل هواشناسی خوزستان از امتداد بارش‌های باران تا پایان روز چهارشنبه در استان خبر داد و گفت: سامانه‌ای جدید از شامگاه فردا فعال می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مسعود دهملایی اظهار داشت: استقرار زبانه کم‌فشار سطح زمین به همراه خط ناپایدار لایه میانی جو بارش‌هایی نسبتا خفیف را سبب شده است که انتظار می‌رود تا فردا نیز با شدت و ضعف ادامه داشته باشد.

وی افزود: از اواخر وقت فردا الی اوایل وقت چهارشنبه نیز با شکل‌گیری و تقویت قابل‌ملاحظه زبانه کم‌فشار از سمت غرب و ورود آن به کشور به همراه تشکیل خط ناپایدار قوی در لایه میانی جو انتظار بارش‌های درخور توجه بعضا همراه با رعد و برق و وزش باد قابل‌ملاحظه در استان را فراهم می‌آورد.

*مناطق مختلف استان تحت تاثیر قرار می‌گیرد

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار داشت: مناطق شمالی استان و ارتفاعات نیمه شمالی، نیمه ابری تا ابری بعضا همراه با بارش‌های پراکنده گاهی توام با وزش باد قابل‌ملاحظه خواهد بود.

وی افزود: مناطق مرکزی و غربی، نیمه ابری تا ابری گاهی توام با بارش خفیف و در بعضی ساعات وزش باد و مناطق ارتفاعات نیمه شرقی و جنوب شرقی، نیمه ابری تا ابری بعضا همراه با بارندگی، احتمال رعد و برق، گاهی توام با وزش باد قابل‌ملاحظه خواهد بود.

این مقام مسئول درباره شرایط آب و هوایی در شهرهای ساحلی خوزستان تاکید کرد: مناطق ساحلی و جنوبی، نیمه ابری تا ابری با احتمال بارش خفیف و وزش باد قابل‌ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

*تغییرات دمایی محسوس است

مدیر کل هواشناسی خوزستان اظهار داشت: وضعیت هوا، نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با غبار و مه جهت باد، جنوب شرقی سرعت باد، 15 تا 35 کیلومتر در ساعت ماکزیمم سرعت باد، 45 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: در شبانه روز گذشته آغاجاری و هندیجان با 26.3 و بهبهان با 9.2 درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده‌اند.

وی همچنین درباره تغییرات دمایی در 24 ساعت آینده در شهرستان اهواز اظهار کرد: حداکثر دمای اهواز به 20.3 و حداقل به 17.2 درجه سانتیگراد خواهد رسید./س
برچسب ها: امتداد ، بارش ، باران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.