نايب رئيس كميسيون حقوقي قضائي مجلس در واكنش به واگذاري فرزند به دختران مجرد، تصريح كرد: اين اقدام اساسا با فلسفه فرزند‌خواندگي مغايرت دارد چراكه فرزندان بي‌سرپرست نيازمند عاطفه پدر و مادري هستند، در حاليكه يك دختر مجرد به تنهائي نمي‌تواند نقش پدر و مادر را براي كودك ايفا كند.

"سيد حميدرضا طباطبائي نائيني" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضائي باشگاه خبرنگاران، درباره "طرح فرزند خواندگي" اظهار داشت: پروسه فرزند خواندگي از طريق سازمان بهزيستي با صدور قرار سرپرستي موقت به وسيله دادگاه انجام مي‌شود.

وي ادامه داد: پس از 6 ماه با بررسي اوضاع و احوال والدين فرضي و تأييد صلاحيت‌ها و داشتن شرايط لازم مثل سلامتي، عدم سوء پيشينه و توانائي مالي، قرار سرپرستي دائم صادر مي‌شود.

طباطبائي در واكنش به واگذاري فرزند به دختران مجرد، تصريح كرد: اين اقدام اساسا با فلسفه فرزند‌خواندگي مغايرت دارد چراكه فرزندان بي‌سرپرست نيازمند عاطفه پدر و مادري هستند در حالي‌كه يك دختر مجرد به تنهائي نمي‌تواند نقش پدر و مادر را براي كودك ايفا كند.

نايب رئيس كميسيون حقوقي قضائي مجلس با بيان اينكه واگذاري كودكان بي‌سرپرست به دختران مجرد ضرورتي ندارد، گفت: در اين راستا اولويت با زن و شوهرهائي است كه سال‌هاست در نوبت گرفتن فرزند به سر مي‌برند چراكه هدف اصلي از فرزند خواندگي پركردن خلأ وجود پدر و مادر و تربيت و آموزش صحيح توسط آن‌ها در كانون خانواده است.

گفتني است؛ سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از آخرین تحولات در طرح فرزند خواندگی خبر داد و گفت: این لایحه21 اصلاحیه دارد و در انتها باید در صحن علنی مجلس به تصویب برسد. یکی از این اصلاحیه‌ها درباره فرزندان بد سرپرست است تا وضعیت تأمین مالی آنها ارتقا یابد و در صورت تصویب نهایی قانون فرزند خواندگی دخترانی که سن بالا دارند نیز می‌توانند فرزند اختیار کنند.

انتهاي پيام/

برچسب ها: طرح ، فرزند ، خواندگی ، دختران ، مجرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار