يک کارشناس سياست خارجي گفت: لشکرکشي فرانسه به مالي به بهانه مبارزه با تروريسم توجيه‌پذیر نبوده و نقش آشکار حقوق‌بشر است.

حسن عابديني در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با بيان‌اينکه لشکرکشي فرانسه به مالي در چارچوب سياست‌هاي استعمارگرانه اين دولت در قاره آفريقا صورت گرفته است، اظهار داشت: طي سال‌هاي اخير دولت فرانسه به ايجاد پايگاهي نظامي در قاره آفريقا پرداخته است که حتی تحت سلطه‌گري‌هاي خود به تغيير زبان مردم این کشورها هم رحم نکرده است.

وی با تاکيد بر اينکه دولت اولاند بدون هيچ گونه مصوبه‌اي از مجلس دولت فرانسه و با اختيار خود به مالي لشکر کشي کرده است، تصريح کرد: لشکرکشي نظاميان فرانسه به سرزمين مالي در حالي شکل گرفته است که هيچ گونه مجوز قانوني از سوي نهادهاي بين‌المللي از جمله شوراي امنيت سازمان ملل صادر نشده است.

وي افزود: در حالي که بهانه لشکر کشي نظاميان دولت فرانسه به مالي براي مقابله با تروريست‌هاي اين کشور صورت گرفته اما اين دولت با کمک‌هاي نظامي و تسلیحاتی بر شورشيان کشورهاي منطقه از جمله سوريه به سردادن شعارهاي حقوق بشر مي‌پردازد.

عابديني با تاکيد بر اينکه سیاست‌های دوگانه دولت فرانسه در جنگاوري و استعمارگري در کشورهاي آفريقايي توجيه پذير نيست، اظهار داشت: سياست‌هاي دوگانه فرانسه به گونه‌اي است که در مالي عليه شورشيان اين منطقه و در سوريه با کمک‌هاي تسليحاتي و تجهيزات نظامي به تروريست‌ها عليه حاکمان اين دولت‌ها اقدام مي‌کند.

اين کارشناس سياست خارجي با اشاره به نظام ليبرال دموکراسي مبتني بر سرمايه سالاري دولت فرانسه خاطر نشان کرد: اين نظام سلطه‌گر با حفظ منافع خود به دخالت در امور کشورهاي منطقه مي‌پردازد که به هیچ‌وجه قانونی نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: فرانسه ، مالی ، عابدینی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار