انتشارات قدیانی در تازه ترین اقدام خود یکی از رمان هایی که بر مبنای واقعیت شکل گرفته را تجدید چاپ کرده و در اختيار علاقه مندان قرار داده است.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی انتشارات قدیانی این رمان سه گانه" دختران کابلی" نام دارد. رمانی که بخش کودک و نوجوان " کتاب های بنفشه" برای بار دوم هر سه جلد آن را تجدید چاپ کرده است. رمانی که تصویری دقیق و تا اندازه ای تکان دهنده از زندگی زن ها و دختران افغانی در برابر خواننده قرار می دهد. 
اين سه گانه در بردارنده بخش هایی ازشرایط زندگی مردمان این سرزمین به ویژه دختران و زنانی است که تحت تاثیرشرایط جنگی کشورشان وادار به فرار به کشورهای همسایه و زندگی در اردوگاه ها می شوند. شرایطی  که در زندگی  نگرانی ها و مشکلات بسیاری را براي آنها به ارمغان آورده و آرزوها و آمال دختران جوان افغان را تحت تاثر خود قرار می دهد.
از نکات قابل توجه در خلق این رمان سه گانه می توان به تجربه "الیس دبورا" نویسنده کانادایی آن دربرخورد نزدیک با این دختران و زنان ستم کشیده عنوان کرد. الیس به واسطه آن که روان‌درمانگرست؛ مدت‌ها در افغانستان مشغول به کار بوده است و در این کشورموسسه «سازمان زنان برای زنان افغانستان» را پایه‌گذاری کرده است. الیس تمام حقوق این کتاب را به اين سازمان در افغانستان هدیه کرده است. زنانی که زندگی خود را وقف آموزش دختران افغانی در اردوگاه های پناهندگان کرده اند.
  سه جلد این رمان به ترتیب" نان آور"، " سفر پروانه" و" شهر گلی" نام دارد. داستان هر سه جلد به نوعی به هم پیوسته به شمار می آید. به طوری که پروانه دختر کابلی داستان الیس در جلد نخست و دوم این سه گانه  شخصیت اصلی محسوب می شود. دختری یازده ساله که در خانواده ای تحصیل کرده چشم به جهان گشوده است. مادرپروانه  نویسنده ای اخراجیست که با کمک دوست نزدیکش در سازمان اتحاد زنان افغان مشغول کار می شود. پدرش هم معلم تاریخ است. معلمی که در اثر بمباران یک پایش را از دست داده و به جرم تحصیل در انگلستان و خواندن کتاب های انگلیسی، در زندان اسیر گروه طالبان شده است.       
مخاطب در جلد اول و دوم این سه گانه خود را مواجه با مشکلات متعددي مي بيند كه  این دختر نوجوان در رویایی با فضای جنگ زده افغانستان با آنها دست و پنجه نرم مي كند. وضعیتی که پروانه به ناچار در ظاهری پسرانه برای امرار معاش خود و خانواده اش وارد بازارخشن و مردانه  افغانستان می شود.                                           
در جلد سوم شما با "شوزیه" روبرو می شوید. دختری که دوست نزدیک پروانه است و به ناچار همچون دوست خود لباس پسرانه به تن کرده و برای تهیه نیازهای خانواده اش بار زندگی را با دست های کوچکش به دوش می کشد. شوزیه تنها دوست پروانه داستان ما است. دختری که برای زنده ماندن باید در خیابان های پیشاور پاکستان روی پای خود بایستد.
زمانی که مطالعه این سه رمان را به پایان می رسانید به تصویری ازاز وضعيت زنان و دختران افغاني در رويايي با مشكلات متعدد اين كشور جنگ زده مي رسيد. ترجمه هر سه جلد از اين رمان را شهلا انتظاريان بر عهده داشته است. هر يك از سه جلد اين رمان سه گانه در تيراژ 1 هزار و100 نسخه و با قيمت 6 هزار تومان به بازار كتاب كشورمان عرضه شده است. گفتنی است که این رمان سه گانه در قالب یک مجموعه واحد، با قیمت 15 هزار تومان هم منتشر شده است.  
گفتني است؛ علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از تازه‌های نشرانتشارات قدیانی می توانند به آدرس اینترنتی www.ghadyani.org  مراجعه کنند. /ص 
برچسب ها: انتشارات ، قدیانی ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار