در همه دنیا مطبوعات و رسانه‌ها، به ویژه روزنامه نگاران پاتوق‌هایی برای دور هم جمع شدن دارند که ما تشکل‌های روزنامه‌نگاری مانند انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مسلمان، انجمن مدیران و روزنامه‌نگاران و یا خانه مطبوعات را در کشور داریم.


به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران
،"علی علیمحمدی"، امروز در نشست خبری که در سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین برگزار شد، اضافه کرد: سرای روزنامه‌نگاران استان قزوین در 16

دی ماه سال جاری به عنوان هفتمین سرای روزنامه‌نگاران افتتاح شد.

وی ادامه داد: در همه دنیا مطبوعات و رسانه‌ها، به ویژه روزنامه نگاران پاتوق‌هایی برای دور هم جمع شدن دارند که ما تشکل‌های روزنامه‌نگاری مانند انجمن صنفی روزنامه‌نگاران مسلمان، انجمن مدیران و روزنامه‌نگاران و یا خانه مطبوعات را در کشور داریم.

رییس سرای روزنامه نگاران استان قزوین، اضافه کرد: تشکل‌های مذکور به دلیل ماهیت صنفی، محل جمع شدن اصحاب رسانه نیستند بلکه بیشتر به فعالیت‌های صنفی می‌پردازند اما سرای روزنامه‌نگاران به فعالیت‌های مطبوعاتی و فرهنگی خواهد پرداخت.

وی اضافه کرد: هدف این مرکز ارتقای سطح توانمندی فعالان رسانه و برگزاری دوره‌های آموزشی و ایجاد کارگاه‌های تخصصی، برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و انتقال تجربیات در حوزه رسانه است.

علیمحمدی افزود: کوشش در راستای افزایش سطح آگاهی و دانش مخاطبان به عنوان سرمایه‌های اصلی، برنامه‌ریزی برپایی نمایشگاه‌های تخصصی حوزه روزنامه‌نگاری و برنامه‌ریزی و برگزاری نمایشگاه مطبوعات سالانه استانی و منطقه‌ای از دیگر اقدامات سرای روزنامه‌نگاران است.

وی توضیح داد: تلاش در راستای ایجاد فضای مناسب و امکانات لازم برای تعامل، گفت‌وگو، مصاحبه، مناظره، تبادل آرا و روش‌های فنی و ابداعی اهالی مطبوعات با تشکیل و راه‌اندازی باشگاه‌های مجازی برای حوزه‌های تخصصی چون

باشگاه عکاسان مطبوعات، باشگاه روزنامه‌نگاران هنر، باشگاه روزنامه‌نگاران ورزش، باشگاه کاریکاتور وغیره و همچنین برپایی نشست‌های تخصصی با مدیران و مسوولان عرصه‌های مختلف مطبوعاتی برای ایجاد محیط کاری سالم و مطلوب و کمک به افرادی که در حوزه رسانه کار پژوهشی انجام می‌دهند نیز از برنامه‌های سرای روزنامه‌نگاران است.

رییس سرای روزنامه‌نگاران استان قزوین اعلام کرد: ظرفیت افزایی مطبوعات از دیگر اهداف تأسیس سرای روزنگاران است تا با تحقق این امر بتوانیم به هدف نهایی که توسعه کیفی مطبوعات، معنویت و تهذیب رسانه‌ها است، دست پیدا

کنیم.

وی با اشاره به لزوم دوری از غیبت و افترا در رسانه‌ها اظهار کرد: رسانه‌ها باید از غیبت، افترا و گمانه‌زنی و ورود به حریم شخصی افراد دوری کنند چرا که الگوی ما از قرآن و آموزه‌های دینی نشأت می‌گیرد و مردم از مطبوعات نگاه صادقانه و نقد منصفانه را طلب می‌کنند.

علیمحمدی تصریح کرد: البته مسوولان و مجریان نیز باید خواسته به حق مطبوعات را جامه عمل بپوشانند و از زیر بار مسوولیت رسانه‌ها فرار نکنند؛ در طرح هدفمندی که بسیار طرح خوبی است، رسانه‌ها و مطبوعات بیشترین آسیب

را دیدند و بدون حمایت مسوولان حل این مشکلات میسر نیست.

وی تأکید کرد: از مسوولان و مجریان استان بیشتر انتظار داریم که این خلأها را پر کنند و این شایسته نیست که وظایف یک طرفه برای مطبوعات عنوان شود زیرا مسوولان نیز در قبال این قشر وظایفی دارند.

رییس سرای روزنامه نگاران استان قزوین ادامه داد: ما یقین داریم که در سال مقاومت اقتصادی، محدودیت‌هایی وجود دارد که این محدودیت، محرومیت نیست و در این فضا که مطبوعات رکن چهارم نظام محسوب می‌شوند باید مورد توجه قرار بگیرند.

وی در ادامه به برگزاری کلاس‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: افرادی که در این سرا عضو و در کلاس‌هایی مانند آموزش تیتر نویسی، یادداشت، مقاله و ویراستاری که توسط اساتید مجرب و زیر نظر مرکز مطالعات رسانه ها انجام می‌شود، شرکت کنند مدرک معتبر از سوی مرکز مطالعات رسانه ها دریافت خواهند کرد.

علیمحمدی اضافه کرد: فعالان رسانه‌ها از امروز یکشنبه 8 بهمن تا پنج‌شنبه 19 بهمن می‌توانند با ارائه دو قطعه عکس، کپی کارت ملی، کپی کارت خبرنگاری و معرفی نامه از نشریه مربوطه برای عضویت رایگان در دفتر سراسری روزنامه نگاران استان اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: نخستین دوره سرای روزنامه‌نگاران استان قرار است پس از اتمام ثبت نام و عضویت، کارگاه ویراستاری را برای اعضا به صورت رایگان تشکیل دهد.

رییس سرای روزنامه نگاران استان قزوین، اضافه کرد: از کارهای دیگر این سرا تشکیل گردهمایی با مدیران رسانه‌ها است که این گروه طرف مشورت خوبی برای سرا هستند، همچنین اقدام دیگر ما ساماندهی مطبوعات و رسانه‌ها به چهار

کمیته مکتوب، مجازی، دیجیتال و عکس است.

منبع:خبرگزاری ایسنا

برچسب ها: رسانه ، پاتوق ، افترا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.