فرمانده انتظامي استان زنجان با اشاره به كشف بيش از يك تن انواع مواد مخدر در زنجان گفت: اقشار مختلف مردم در مبارزه با پديده خانمان سوز مواد مخدر نقش بسيار تعيين كننده ايي دارند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  پايگاه خبري پليس ، سرهنگ" عليرضا صالحي"افزود:پيشگيري اوليه از اعتياد بهترين درمان است و سلامتي جسماني و رواني آسان بدست نيامده و نبايد به آساني از دست برود.
اين مقام انتظامي گفت: به لحاظ چند وجهي بودن مواد مخدر هرگونه اقدام تك بعدي خواه انتظامي و قضايي ، خواه آموزشي و فرهنگي، درماني و بهداشتي و ... به تنهايي نمي تواند موثر واقع گردد و شدت عمل قضايي و انتظامي به تنهايي شايد به ظاهر موجب حذف علايم شود ولي ريشه ها و علل ارتكاب جرائم و زمينه هاي بروز آن باتغيير شكل و در قالبي پيچيده تر هميشه باقي خواهد ماند. 
وي ادامه داد:مبارزه با قاچاق مواد مخدر و پيشگيري از مصرف مواد افيوني نيازمند يك عزم ملي و همسويي خانوادها و دستگاه‌هاي متولي بوده پليس به تنهايي در اين راه موفق نخواهد بود. 
اين مقام مسئول تاكيد كرد: بايد برنامه‌ريزي ويژه‌اي در زمينه مبارزه با مواد مخدر صورت گيرد و بدون شک دستگاه‌هاي فرهنگي و خانواده نقش اصلي و محوري را در اين زمينه بر عهده دارند. 
سرهنگ صالحي تصريح كرد: براي پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر بايد در چند جبهه پيشگيري، درمان و مبارزه با توزيع‌کنندگان و قاچاقچيان مواد مخدر وارد عمل شد. 
فرمانده انتظامي استان زنجان اظهار داشت:دشمنان در جنگ نرم سعي دارند با هدف آلوده کردن جوانان به مواد مخدر قشر پويا ، فعال و آينده ساز كشور را به ورطه سقوط بكشانند كه در اين زمينه همه بايد هوشيار باشيم. 
وي ، برگزاري برنامه‌هاي مختلف در مورد تاثيرات مخرب مصرف مواد مخدر توسط سازمان‌ها و نهادهاي فرهنگي، اطلاع رساني مستمر رسانه‌ها ، برگزاري نمايشگاه‌ها و کارگاه‌هاي آموزشي را موثر در مبارزه با مواد مخدر ارزيابي كرد.
سرهنگ صالحي با اشاره به كشف بيش از يك تن انواع مواد مخدر در 10 ماهه سال جاري گفت: در اين مدت پليس با اجراي 47 طرح مختلف موفق به شناسائي و انهدام 26 باند فعال در اين زمينه شده است./ف

برچسب ها: کشف ، مواد ، مخدر ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار