شب در قهقراي سكوت خويش طنين وصال زود هنگامي را به رنگ خود مي باخت و تمام زمان براي رسيدن آخرين وعده او لحظه شماري مي كرد و منتظر تحقق يافتن قطعيت ديگري بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، هراس و تيرگي روزها پرده بر حقيقت افكنده بود و نگاه پرالتهاب بت هاي سنگي و چوبي ردپايي از ابليس بر خاك زمين نشانده بود، صداي نيايش مردمان آتش نوشيده، مهيب و انديشه هايشان مسموم و بي سرانجام بود.
بيابان بود و برهوت ناداني و بي حاصلي تقدس "لات و عزي" عطش ظهور مردي را با جمال خداوندي انتظار مي كشيد.
اديب يزدي، كارشناس مذهبي در اين باره گفت: عقايد جاهلي عرب حجاز را به لجن زاري تبديل كرده بود، گوهري چون محمد (ص) اعجاز بزرگي در دوران ايجاد كرد و او سرنوشت تمام بشريت را دگرگون ساخت.
وي افزود: در آن زمان همچون امروز كه انتظار براي ظهور موعود آخر زمان است، همواره انتظار ميلاد نوزادي وجود داشت كه حاوي پيام هاي الهي است.
اديب يزدي، با بيان اينكه ميلاد پيامبر اكرم (ص) شگفتي سازترين واقعه تاريخ بشري است، ادامه داد: در اين شب مكه به شدت ستاره باران بود و گويي تمام ستارگان خود را با شوق به زمين مي رساندند تا خود را به زير پاي نوزادي بيندازند كه به دنيا مي آيد، ستاره باران امشب مردم را به يقين رسيدن خبري مهم رسانده بود.
وي از مأموريت تمام آسمانيان براي تولد پيامبر (ص) اين چنين گفت: تمام فرشتگان در چنين شبي خود را به زمين رساندند و با سنگ شيطان و سپاهش را از اطراف شهر مكه دور مي كرد.
خداوند امشب خانه خود را آماده و پاكسازي براي حضور "محمد (ص)" كرد تا جايي كه شيطان نمي توانست به اطراف مكه گام بردارد.
وي در پايان افزود: روايت است كه امشب شيطان بزرگترين ناله خود را سر داد، هنگامي كه فهميد به هيچ طريقي نمي تواند در روح پيامبر خاتم "محمد (ص)" نفوذ كند.
و امروز انتظاري ديگر در راه است... انتظاري از جنس محمدي، تا خانه دل نشود پاك زنگاه و ريا، تا در آن اخلاص نشود صاحب خانه، نه مهمان، مي شود تاريخ را تكرار كرد، مي شود رنگ حقيقت را بر جهان پررنگ تر كرد./ز
گزارش از محبوبه بابارحيم
برچسب ها: اطراف ، محبوبه ، صاحب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار