به
گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛محمود بهمنی با اشاره به
این که موفقیت هر سازمان ، منوط به انتخاب افراد شایستهای است که جهت
انجام کارهای مهم و کلیدی منصوب می شوند، تاکید کرد: امروزه اهمیت و نقش
کلیدی منابع انسانی به حدی است که پژوهشگران معتقدند اثربخشی تمام
تکنینکها و فنون به عامل انسانی بر میگردد زیرا استفاده درست از نرم
افزارها توسط افراد باعث کارآمدی و بهرهوری آن سازمان می شود به همین
دلیل، نقش نیروی انسانی بسیار با اهمیت است.
به گزارش ایسنا، وی با
بیان این نکته که نیروی انسانی ، سرمایه اصلی هر سازمان است ، تاکید کرد:
باید نقش مدیران و کارمندان شعب در جذب مشتریان و تقویت نظام کنترلهای
داخلی بانک به منظور جلوگیری از هرگونه تخلف مدنظر قرار گیرد البته باید به
بازرسان مصونیت شغلی داده شود تا بتوانند وظایفشان را با قدرت انجام داده و
اظهارنظر واقعی داشته باشند.
رییس کل بانک مرکزی با اشاره به این
موضوع که بهرهگیری درست نرم افزارها توسط افراد، کارایی سازمان را در پی
دارد، خاطر نشان کرد: اجرای کامل بانکداری الکترونیک و اعمال کنترل های
داخلی در بانکداری الکترونیک همراه با حسابرسی داخلی بانک ها و نظارت
مستمر بر عملکرد زیر مجموعه توسط خود بانک ها و با استفاده از نرم افزارها
باید مدنظر قرار گیرد.
رئیس شورای پول و اعتبار در زمینه تلاش بانک
ها برای افزایش سطح رضایت مندی مشتریان خاطر نشان کرد : تدوین یک استراتژی
جامع و برنامه شفاف برای بهره مندی از تجربیات مشتریان ، انتخاب افراد
مناسب، مدیریت افراد تحت نظارت خود و ایجاد انگیزه در آنان به همراه
برقراری و پایدار بودن فرآیندهای ایجاد شده بایستی به طور مرتب از جانب
مدیران لحاظ شود.
رییس شورای پول و اعتبار درخصوص وصول مطالبات معوق
بانک ها نیز خاطرنشان کرد: بانک ها موظف به وصول مطالبات معوق خود هستند و
این موضوع باید توسط بانک ها پیگیری شود. این مطالبات هر کدام نوع خاصی
است و قراردادهایشان بین بانک و تسهیلات گیرندگان با یکدیگر متفاوت است
بنابراین با همه این پرونده ها نمیتوان به یک شیوه برخورد کرد و باید برای
هر کدام از مطالبات و وصول آنها با توجه به شرایطی که دارند ، برنامه
ریزی کرد.
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به این که بانکها باید
معیارهای مناسبی جهت حفظ رازداری اطلاعات کلیدی بانکداری الکترونیک تدوین
کنند و این معیارهای تعیین شده باید متناسب با حساسیت اطلاعاتی باشد که به
پایگاه اطلاعاتی انتقال یافته و یا در آنجا ذخیره می شود، تاکید کرد: البته
محرمانه نگه داشتن اطلاعات مشتریان نیز از الزامات است و بانک ها می بایست
معیارهای مناسبی جهت ارایه محصولات و خدمات بانکداری الکترونیک به کار
گیرند تا اطمینان حاصل شود./ع