وکیل دادگستری و عضو کمیته انضباطی باشگاه پرسپولیس گفت: حکم افشین نوروزی طبق قانون صحیح نیست.

بهنام حبیب زاده در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: رایی که کمیته انضباطی برای افشین نوروزی صادر کرد ابلاغ رسمی نبود بلکه سرپرست امور دبیری فدراسیون تنیس روی میز طی نامه ای فقط نتیجه رای را صادر کرد. از نظر قانوی وقتی یک رای به بازیکن ابلاغ می شود باید در حکمی رسمی، تاریخ جلسه اعضای حاضر در جلسه موراد اتهام، دفاعیات و.. همه به صورت شفاف نوشته شوند.

وی تصریح کرد: فدراسیون تنیس روی میز آیین نامه انضباطی مستقل ندارد و در آیین نامه انضباطی وزارت ورزش هم در ماده 8 مجازات ها به نوعی برخورد ها را تعیین کرده و در بند سوم آن محرومیت موقت قید شده اما این آیین نامه بسیار پیش پا افتاده است و اینکه هر عمل چه عکس العملی را باید داشته باشد به طور کامل اشاره نشده است و به همین دلیل دست کمیته انضباطی باز بوده است اما نکته اصلی این است که مصاحبه افشین نوروزی از جنبه حقوقی جرم محسوب نمی شود.

حبیب زاده خاطرنشان کرد: با نگاه به مصاحبه افشین نوروزی متوجه می‌شویم که اظهارات وی صرف انتقاد برای ارتقای عملکرد یک فدراسیون است و جزو موارد تخلف یعنی اهانت ، افترا و یا توهین محسوب نمی شود.

وی ادامه داد: افترا یعنی نشر یک مطلب کذب در حالی که مواردی که نوروزی مطرح کرده است مثل اینکه فدراسیون در طول یک سال اردو نداشته یا باید به بازیکنان دیگر هم توجه شود یا 5 یا 6 دبیر عوض شده است مطالب خلاف واقع نبوده و صحیح هستند. ضمن اینکه هیچ توهینی به اشخاص یا تخریبی صورت نگرفته است. متاسفانه آستانه تحمل مدیران ورزشی تا حدی پایین است که با کمترین انتقادی ناراحت می شوند در حالیکه فاصله گفته های نوروزی با توهین و افترا بسیار زیاد است و وی قصد تخریب نداشته است.

رئیس هیئت تنیس روی میز سابق اردبیل اعلام کرد نکته دیگری که باید به آن توجه کرد این است که میان تیترها و تیتر اصلی که برای مصاحبه و از سوی خبرنگار انتخاب شده است با مطالبی که در متن مصاحبه می‌خوانیم کاملا متفاوت است و شخص نوروزی هم می‌گوید که تیترها گفته های من نیستند.

حبیب زاده خاطرنشان کرد: طبق گفته های قدوسی، رئیس کمیته انضباطی که در سایت رسمی فدراسیون تنیس روی میز هم آمده است وی تاکید کرده که نوروزی انتقاداتی را به عملکرد فدراسیون مطرح کرده است پس وی هم معتقد است که اظهارات نوروزی صرف یک انتقاد بوده زیرا طبق ماده 7 آیین نامه انضباطی مسابقات ورزشی مصوب سال 1373 موارد تخلف، اهانت و تهمت زدن است که از این گفته ها چنین مواردی استنباط نمی شود.

حبیب زاده تاکید کرد: طبق قوانین ، افشین نوروزی، از زمان ابلاغ راي تا مدت یک هفته فرصت دارد تا نسبت به این رای اعتراض کند./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار