رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقشه غرب تجزیه کشورهای اسلامی است، گفت: استکبار جهانی به دنبال این است که میان ایران و سایر کشورهای اسلامی وحدت به وجود نیاید چراکه منافع حیاتی آمریکا لطمه خواهد دید و غرب در تلاش است تا سکولاریسم در میان مسلمانان رواج يابد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک میلاد رسوا اکرم (ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) گفت: هفته وحدت موجبات نزدیکی قلوب مسلمین را فراهم می‌آورد و انفاس قدسی رسول‌الله و امام جعفر صادق(ع) و برکات آن امت اسلامی را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به فرمایش پیامبر گرامی اسلام مبنی بر این که امت من تا هنگامی که یکدیگر را دوست بدارند و امانتداری کنند سعادتمند خواهند بود، افزود: کنفرانس وحدت در پی تحقق این بشارت نبوی، پیوندهای مسلمانان را در صراط مستقیم، دوستی و مودت قرار داده است.

لاریجانی با تاکید بر موانع پیش‌روی وحدت مسلمانان تصریح کرد: در این نشست وزین باید نگاهی به شرایط گذشته جهان اسلام داشته باشیم، مسلمانان در مواجهه با مدرنیته و روند توسعه غرب چندین رویکرد مختلف داشتند.

وی اظهار داشت: رویکرد نخست، استعمار غرب و تلاش برای رواج سکولاریسم در میان مسلمانان است که برخی جریانات روشنفکر غرب‌زده این مسیر را شروع کردند و در جهان عرب، ایران، ترکیه و سایر بلاد اسلامی شعار جدایی دین از سیاست و حتی نفی دین را سر دادند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: سناریوی اصلی غرب دور کردن ایران و سایر کشورهای اسلامی از تعلقات دینی و عدم دستیابی به تقریب و وحدت است.

لاریجانی تاکید کرد: در دنیای امروز حتی با وجود شکل‌گیری بیداری اسلامی آمریکا و رژیم جعلی صهیونیستی جدایی کشورهای اسلامی را دنبال می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه میان کشورهای محافظه‌کار عرب هیچ نقطه تفاهمی وجود ندارد، ادامه داد: استکبار جهانی به دنبال این است که میان ایران و سایر کشورهای اسلامی وحدت به وجود نیاید چراکه منافع حیاتی آمریکا لطمه خواهد دید.

لاریجانی تصریح کرد: برخی تحلیل‌گران معتقدند شورای همکاری خلیج فارس به توصیه آمریکا و بدون موافقت عراق به وجود آمد تا کشورهای عربی و شیخ‌نشینان را علیه ایران یکپارچه کند تا به این وسیله پیوند میان کشورهای اسلامی سست شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: دنیازدگی حاکمان و پیروی از مدل زندگی غربی، چشمان حکام عرب را بسته بود ولی به محض اینکه تفکر دینی در بخشی از مناطق توسعه یافت، به ویژه پس از جنگ ۲۲ روزه حماس و جنگ 8 روزه غزه، رژیم غاصب صهیونیستی شکست مفتضحانه‌ای خورد.

وی با بیان اینکه تلاش مصلحان جهان بر مخالفت با سکولاریسم جدی است، ادامه داد: افرادی مانند سیدجمال‌الدین اسدآبادی، محمد عبدو، اقبال لاهوری و برخی احزاب مانند اخوان و مراجع شیعی مسیری صحیح برای امت اسلام مطرح کرده‌اند.

لاریجانی با اشاره به نقش علمای اسلام در پیروزی نهضت‌های اسلامی گفت: میرزا حسن شیرازی در جریان نهضت تنباکو، علمای عراق در جریان پیروزی انقلاب عراق، آخوند خراسانی در نهضت مشروطه، عبدالله مازندرانی از مراجع نجف و آیات عظام بهبهانی و طباطبایی از علمای دخیل در این پیروزی‌ها بوده اند اما تلاش این مصلحین به دلیل فشار استعمار غربی منجر به وحدت امت اسلامی نشد.

وی افزود: شرایط به گونه‌ای بود که در قرن ۲۰ هیچ کشوری مستقل نبود ولی اکنون بعد از سه دهه تاج عزت اسلامی را بر سر گذاشتند.

لاریجانی با تأکید بر این که امام خمینی(ره) مصلحی بود که تئوری حکومت اسلامی را ارائه کرد، تصریح کرد: در این تئوری توسعه و پیشرفت همراه با عدالت و معنویت ارائه شد.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) مبنا را بر اساس وحدت مسلمین قرار دادند و تأکید کردند که مطالب فقهی و کلامی وارد کوچه و خیابان نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی به نقل از برژنسکی افزود: این اندیشمند می‌گوید جهان از نظر سیاسی بیدار شده و تا به حال به این میزان فعال نبوده است چراکه انقلاب اسلامی ایران توطئه‌های آمریکا و غرب را خنثی کرد و زمینه تحقق بیداری اسلامی را فراهم کرد.

لاریجانی با بیان اینکه کشورهای غربی از داشتن منابع انرژی، نیروی انسانی و تکنولوژی قوی کشورهای اسلامی در هراس هستند، تصریح کرد: وحدت کشورهای اسلامی حول محور اسلام توفیق تبدیل شدن به قطب تأثیرگذار در جهان اسلام را فراهم خواهد کرد.

وی با تشریح توطئه جدید کشورهای غربی مبنی بر تجزیه کشورهای اسلامی اظهار داشت: برژنسکی می‌گوید کشورهای بزرگ منطقه باید کوچک شوند و این یک خطر بزرگ است چراکه نقشه آنها تجزیه کشورهای اسلامی است.

لاریجانی یکی دیگر از فتنه‌های استکبار را ممانعت از دستیابی کشورهای اسلامی به تکنولوژی برتر دانست و افزود: تلاش غرب برای عدم دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای نمونه‌ای از این امر است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ایجاد درگیری‌های مذهبی توطئه دیگر غرب است که متاسفانه عده‌ای نادان نیز در آن  گرفتار شده‌اند.

وی با بیان اینکه کنفرانس‌های وحدت اگر نتایج مهمی نداشته باشند یک مراسم تشریفاتی است، تصریح کرد: باید از این رهگذر اسلام تقویت شود و اسلام تنها زیر پرچم توحید کلمه و در سایه توحید در امان خواهد بود.

لاریجانی اظهار داشت: مسلمانان نمی‌توانند قدرت تعیین کننده شوند مگر اینکه مبارزه عملی با تفکرات تکفیری داشته باشند، چرا عده‌ای از فرق اسلامی را به دروغ تحریک می‌کنند که قرآن شیعه با قرآن سایر فرق تفاوت دارد؟ امروز میلیون‌ها جلد کتاب در خصوص اهل بیت(عليهم السلام) در سراسر جهان چاپ می‌شود که می‌تواند به شبهات شیعیان را پاسخ دهد.

وی  اظهار امیدواری کرد که با بصیرت و دوراندیشی علما، سیمای مسلمانان آن‌گونه شود که پیامبر گرامی اسلام آرزو داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام به صحابه خود فرمودند، «شما یاران من هستید اما برادران ما کسانی هستند که بعد از مدتی ایمان می‌آورند و دوستم دارند و تصدیقم می‌کنند درحالی که من را ندیده‌اند و ای کاش برادرانم را ملاقات می کردم.»

انتهای پیام/

برچسب ها: اسلام ، وحدت ، پیامبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار