رييس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري از اختصاص ارز شش ماهه اول سال 92 به دانشجویان بورسیه خارج از کشور تا پايان امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار  صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران: محمود ملاباشی در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: در هفته گذشته ارز دانشجویان تا 29 اسفند 91 به کلیه دانشجویان بورسیه خارج از کشور رسانده شد تا قبل از پایان سال جاري نیز ارز دیگری برای شش ماهه اول سال 92 برای آنها ارسال می شود.

ملاباشي گفت: آيین نامه ارزشیابی و اعتبار دانشگاهها که مورد تجدید نظر اساسی قرار گرفته بود به تأیید رسید از اول می 2013 به اعتبار آن دانشگاهها توجه می شود. دسته بندی جدید یا تحولی که صورت گرفته است عمدتا در یک جمله خلاصه می شود.

وي تصریح کرد: این اصل که اعتبار سنجی قبلی بنابر اعتبار علمی کشورها بود هم اکنون مرز بین کشورها کنار گذاشته شده و با علم دنیا مقایسه می شود.

معاون وزیرعلوم اظهار کرد: دادن گواهی ارز به دانشجویان غیر بورسیه‌ای ادامه دارد وبا ارز بورسیه در حال انجام است.

 ضرورت تدوین سند راه بردی برای رفاه دانشجویان توسط دانشگاه ها

ملاباشی در ادامه افزود: ما از دانشگاهها خواستیم سند راه بردی برای رفاه دانشجویان و در شاخه های مختلف تهیه شود.

ريیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم عنوان کرد: برای پذیرش دانشجویان غیر ایرانی با توجه به تغییر نرخ ارز دانشجویان مقیم خارج ایرانی علاقه به تحصیل در ایران را دارند این کار در سطح کاردانی، کارشناسی و ارشد در حال انجام است. برای دوره دکتری نیز با توافق دانشگاه ها انجام می گیرد./ع2
برچسب ها: ارز ، دانشجو ، بورسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار